خبرگزاری کار ایران

در سفر هیات دولت؛

148 طرح در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

در سفر هیات دولت به استان مرکزی 148 طرح به ارزش 24 میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، با توجه به این که استان مرکزی از نظر وجود صنایع مادر دارای برجستگی‌های خاصی است در دولت پیشین با بی مهری‌های متعددی رو به رو شد امروز انتظار می رود مدیریت دولت تدبیر و امید در این امر یارای رونق اقتصادی و صنعتی استان باشد. 

در طول سفر هیات دولت یازدهم به استان مرکزی شاهد اقدامات قابل توجهی بودیم که از این اقدامات مهم می‌توان به افتتاح پروژه‌های صنعتی و تخصیص اعتبارات لازم برای واحدهای صنعتی نام برد که مهمترین آن ها اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار برای انتقال بخش آندسازی شرکت آلومینیوم به خارج از شهر است. 

این مهم برای کنترل مسئله آلایندگی نیز در شهر اراک بسیار حائز اهمیت است.

افتتاح خط 40 کیلو ولت مهر قدرت، پست های 63.20 اراک، آشتیان و شهباز، و افتتاح شرکت انرژی، صنعت خاورمیانه در زمینه تولید انواع مخازن تحت فشار وکارخانه تولید کاغذ تیشو و شرکت زاگرس مس سازان تولید کننده انواع مس کاتدی در ساوه و افتتاح فاز تولیدی لمینت در شرکت شیشه تابش جام در شهر اراک و همچنین مجتمع گلخانه‌ای 95 هکتاری زرندیه توسط وزیر جهاد کشاورزی که با 12 میلیارد تومان و سرمایه گذاری و 432 نفر اشتغال زایی افتتاح شد، مهمترین این پروژه‌ها بودند.

در شهر دلیجان و محلات نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفت که اهم این اقدامات افتتاح تصفیه خانه فاضلاب در تفرش و همچنین افتتاح تصفیه خانه آب شرب در محلات و انتقال خط آب شرب به دلیجان و نراق می‌توان نام برد.

در شهر خمین زادگاه رهبر کبیر انقلاب، افتتاح شرکت ویستا اعتماد ایرانیان تولید کننده انواع ظروف چینی با سرمایه‌گذاری 190 میلیارد ریال با اشتغال 110 نفر انجام شد. 

همچنین مجتمع دامداری 30 هزار رأسی خمین نیز به بهره برداری رسید.

با تلاش‌های متداوم دولت در تحقق و اجرای برجام شاهد توسعه صادرات و تراز تجاری مثبت خواهیم بود که در این سفر دولت نیز مطابق با جلسه‌ای که با معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جذب سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور نیز در استان مرکزی به منظور رونق اقتصادی و صنعتی هر چه بیشتر صورت گرفت.

گفتنی است در طول این سفر 148 طرح به ارزش 24 میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر : ۴۲۲۴۷۱