خبرگزاری کار ایران

تصحیح آزمون‌های کتبی با روشی نوین

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۱۵۷

با راه‌اندازی سامانه تصحیح آنلاین، پاسخ برگ‌های چندگزینه‌ای در آزمون آفلاین(کاغذی ) به صورت آنلاین انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، زمانی را به خاطر آورید که خبری از فن‌آوری حین برگزاری آزمون‌های بزرگ نبود. در آن زمان برای تصحیح آزمون‌های چند گزینه‌ای، فوق ابتکاری که به کار می‌رفت، این بود که روی یک پاسخ‌نامه، جای گزینه‌های درست را خالی می‌کردند، این برگه را روی تک تک پاسخ‌نامه‌ها می‌گذاشتند سپس تعداد پاسخ‌های درست، اشتباه و بی‌پاسخ را مشخص می‌کردند و بعد به صورت دستی و با سختی و شاید هم در مواردی با اشتباه، نمرهٔ هر دانش‌آموز و داوطلب آزمون را مشخص می‌کردند.

به تدریج، اما پای فناوری به همه مؤسسات آموزش وغیر آموزشی خُرد و کلان هم باز شد. تا جایی که الان بسیاری از آن‌ها از شیوه‌های استانداردی برای برگزاری آزمون‌ها، تصحیح آن‌ها و تحلیل نتایج استفاده می‌کنند.  بر اساس این گزارش، سایت تیک‌خوان دراین حوزه، امکان تازه‌ای را شروع کرده و برای اولین بار درکشور، پس از برگزاری آزمون آفلاین (کاغذی) سایر مراحل به صورت آنلاین انجام می‌شود.

این سامانه در مدت کوتاهی توانسته نظر بسیاری از مشاوران آموزشی مدارس، موسسات آموزشی و حتی واحدهای آموزش سازمان‌های دولتی و خصوصی را جلب کند. اما دلیل این استقبال چیست؟

فرض کنید که یک دبیر هستید و تعدادی سؤال طراحی کرده‌اید و می‌خواهید از یک کلاس ۳۰ نفره، امتحان بگیرید یا صاحب یک مؤسسه آموزشی بزرگ هستید و می‌خواهید با شیوه‌ای استاندارد که شبیه آزمون‌های کنکور دانشگاه‌ها باشد، آزمون برگزار کنید. در این صورت تیک‌خوان واقعا به کارتان می‌آید و خوشبختانه فرآیند ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید، نه نیاز به مهارت‌های برنامه‌نویسی دارید و نه تجهیزات سخت‌افزاری خاص، نه خرید نرم‌افزار.  مراحل کار در این سامانه هم به این روش است که ۳ مرحله کار خواهید داشت.

ابتدا ساخت پاسخنامه است و می‌توانید در زمانی کمتر از یک دقیقه پاسخنامه یا پاسخ‌برگ‌های آزمونتان را بسازید و به سرعت تمام پاسخ‌برگ‌‌‌ها را پرینت کنید. فقط کافی است اطلاعات اصلی آزمون مانند نام، تاریخ و گروه داوطلبان آزمون را وارد کنید.

مرحله بعد آپلود است و کافی است تا پاسخ‌برگ‌های شما در تیک‌خوان آپلود شود تا کار تصحیح در‌‌ همان لحظه به پایان برسد. با قدرت تشخیص تیکخوان نیازی به اسکن با کیفیت بالا‌تر از ۱۰۰dpi نیست تا در اثر حجم بالای تصاویر فرآیند آپلود طولانی شود این حجم حدود ۸ درصد حجم تصایری است که با تلفن همراه خود می‌گیرید. همچنین هیچ نیازی به دسته‌بندی یا مرتب سازی برگه‌های اسکن شده نیست.

مرحله آخر هم گزارش گیری است. به محض اتمام تصحیح که هم زمان با اتمام آپلود است گزارش عملکرد داوطلبان آماده خواهد بود. گزارش‌های تیک‌خوان فرا‌تر از یک‌سری اعداد ساده از عملکرد شماست. تیک‌خوان می‌تواند به شما برای داشتن تحلیلی کامل از آزمونتان کمک نماید.  در مجموع می‌توان مزایای این روش آنلاین را در آنی بودن، امنیت و رازداری، دقت ودسترسی داوطلبان خلاصه کرد.

لازم به ذکر است، پس از ثبت‌نام می‌توانید یک آزمون خود را به صورت رایگان برگزار و پس از اعلام رضایت از سامانه با تیکخوان همراه شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز