خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته امداد خراسان شمالی خبرداد:

معافیت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از پرداخت عوارض شهرداری

معاون کمیته امداد خراسان شمالی از معاف شدن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان از پرداخت عوارض شهرداری و انشعاب آب، برق و گاز خبر داد.

به گزارش ایلنا به‌ نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی، حسن نعمتی با بیان این مطلب گفت: واحدهای مسکونی مددجویان که مطابق الگوی مصرف ساخته‌ شده‌اند از معافیت‌های عوارض شهرداری و صدور پروانه ساختمانی همچنین انشعابات آب، برق و گاز برای یک‌بار معاف خواهند شد.

وی با بیان اینکه معافیت مددجویان از پرداخت هزینه انشعابات و عوارض شهرداری در بند (د) ماده 39 قانون برنامه پنج‌ساله و همچنین بند 5 تبصره 17 برنامه بودجه گنجانده‌ شده است، تصریح کرد: بر این اساس امسال حدود 800 خانواده مددجویی که منازل مسکونی خود را مطابق الگوی مصرف ساخته بودند از این خدمت بهره‌مند شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با تأکید بر اینکه این خدمت تنها برای یک‌بار به خانواده‌های مددجو ارائه می‌شود، افزود: به‌ منظور کمک به خانواده‌های تحت حمایت امداد و رفع مشکلات آن‌ها و با معرفی خانواده‌های متقاضی به سازمان‌های مربوطه در این زمینه انشعابات و تسهیلات رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.
 
نعمتی بابیان اینکه 390 مورد از کل این انشعابات امسال به مددجویان ساکن در مناطق محروم استان واگذار شده است گفت: انشعابات واگذار شده به مددجویان در بخش گاز 228، برق 95، آب 244، فاضلاب 50، گواهی ساختمانی 123 و عوارض شهرداری 50 مورد است.
 
وی به سفر مقام معظم رهبری در سال 91 به خراسان‌شمالی اشاره کرد و گفت: به برکت این سفر بسیاری از روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار شدند اما به‌دلیل وضع اقتصادی پایین خانوارهای مناطق محروم این استان تاکنون بخش قابل‌ توجهی از این خانوارها فاقد سیستم گرمایشی هستند که امیدواریم با کمک نیک‌اندیشان در این آستانه فصل گرما نیاز این خانواده‌ها مرتفع شود.
 
این مسئول افزود: امسال حدود 800 مورد انشعاب رایگان به مددجویان واگذار شد که 580 مورد از این انشعابات به روستاییان استان و 215 مورد به مددجویان ساکنان شهرها واگذار شده است.

 وی گفت: شهرستان شیروان با بیش از 246 مورد و اسفراین با حدود 150 مورد نصب، بیشترین جذب را در بخش انشعابات به خود اختصاص داده‌اند.
 
نعمتی به ارائه گزارشی از وضعیت انشعابات از سال 92 تاکنون پرداخت و اظهار داشت: بیش از 7 هزار و 170 خانواده در طول سال‌های 92 تاکنون از انشعابات رایگان آب، برق، گاز، عوارض شهرداری و معافیت‌ها پروانه ساختمان بهره‌مند شدند.
 
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خراسان شمالی افزود: در سال 92 یک هزار و 652، سال 93 دو هزار و 514، سال 94 دو هزار و 207 خانواده مددجو از نعمت انشعاب رایگان و پروانه ساختمانی برخوردار شدند.

کد خبر : ۴۲۱۵۸۴