خبرگزاری کار ایران

مدیر منابع طبیعی کهگیلویه مطرح کرد:

امسال 47 هکتار از مراتع و جنگل‌های کهگیلویه طعمه حریق شده است

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: از ابتدای سال جاری 47/2 هکتار از مراتع و جنگل‌های این شهرستان طعمه حریق شده است.

به گزارش ایلنا، هدایت‌الله آویزش که در نشست شورای پدافند غیر عامل استان سخن می‌گفت، با بیان اینکه هرساله بر اثر سهل‌انگاری یا اقدام عمدی مردم بخشی از این منابع دچار آتش‌سوزی می‌شود، افزود: در چنین مواقعی متأسفانه برخی از دستگاه‌ها برای اطفای حریق شانه خالی می‌کنند و همکاری لازم را ندارند.
 
مدیر منابع طبیعی کهگیلویه‌تصریح کرد: این اداره، اطفای‌حریق در عرصه‌های ملی و جنگل‌ها را وظیفه ذاتی خود می‌داند اما بر اساس ماده قانونی همه دستگاه‌ها مکلف هستند امکانات و نیروهای خود را در مواقع بحران بسیج کنند.
 
وی با بیان اینکه پرسنل منابع طبیعی در نبود تجهیزات با مظلومیت به جنگ با آتش می‌روند، گفت: شهرداری اطفای حریق خارج از محدوده شهر را خارج از حوزه کاری آتش‌نشانی می‌داند.
 
آویزش از وقوع پنج فقره آتش‌سوزی طی سال جاری در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: هیچگونه اعتباری تاکنون در حوزه مدیریت بحران به آتش‌سوزی‌های کهگیلویه اختصاص داده نشده است.
 
وی افزود: 47/2 هکتار از مراتع و جنگل‌ها امسال طعمه حریق شد و بیشتترین خسارت وارده در حوزه مرتعی بوده است.
 
این مسئول هم‌چنین از اختصاص سه هکتار زمین برای احداث پایگاه اطفای حریق خبر داد و با اشاره به اینکه نظیر چنین پایگاهی در بویراحمد در حال تکمیل است افزود: اما در کهگیلویه با وجود تأمین زمین مورد نیاز هنوز هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است.

کد خبر : ۴۲۱۴۰۶