خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

انتقال زندان مرکزی تبریز به خارج از شهر

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تسریع در انتقال زندان تبریز به خارج از شهر ، از آمادگی مدیریت استان برای همکاری با دستگاه قضایی در این زمینه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در دیدار با رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به پیگیری‌های سه سال اخیر در خصوص انتقال زندان مرکزی تبریز به خارج از شهر گفت: با وجود موافقت رئیس قوه قضاییه و اعلام آمادگی مدیریت استان هنوز این کار عملی نشده است.
 
وی با بیان این که خروج زندان از داخل شهر یکی از مطالبات مردم تبریز است، افزود: مدیریت استان آماده است با ایجاد ارزش افزوده برای زمین فعلی زندان، منابع مالی لازم برای ساخت زندان جدید را فراهم کند و در این خصوص هیچ محدودیتی نداریم.
 
جبارزاده از مدیرکل جدید زندان‌های استان نیز خواست موضوع انتقال زندان تبریز را به عنوان ماموریت اصلی خود تلقی کرده و همه همت خود را در این راستا صرف کند.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از همکاری و همدلی دستگاه قضایی استان با مجموعه دستگاه‌های اجرایی، گفت: امروز همه مسئولان استان همدل و هم‌صدا برای خدمت به نظام اسلامی و مردم تلاش می‌کنند و ثمره این همدلی حل بسیاری از مشکلات استان بوده است.
 
وی با اشاره به دستاوردهای استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: با احداث مرکز ماده 16 و مراکز درمانی متعدد برای معتادان، ضمن جداسازی زندانیان مواد مخدر از سایر زندانیان که جزو ضرورت‌هاست، آذربایجان شرقی را به عنوان استانی بدون معتاد متجاهر معرفی و دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با اعتیاد را عملی کرده‌ایم.
 
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور هم در این دیدار با اشاره به ضرورت اتمام پروژه زندان تبریز گفت: ساخت زندان‌های جدید به معنی افزایش زندانیان نیست بلکه این امر یک ضرورت برای ارتقای سطح استانداردها و تعطیلی زندان‌های فرسوده است.
 
علی‌اصغر جهانگیر افزود: نظام قضایی کشور بر اساس دغدغه رهبری در صدد کاهش جمعیت کیفری و توسعه خدمات اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها و سامان‌دهی وضعیت زندانیان است.
 
وی با تاکید بر همکاری همه نهادها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان گفت: خانواده‌های زندانیان در معرض انواع آسیب‌ها هستند که اگر حمایت لازم از آنها صورت نگیرد زمینه ورود آنها به چرخه ناهنجاری‌های اجتماعی آماده می‌شود.

کد خبر : ۴۲۰۸۹۳