خبرگزاری کار ایران

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

پیش‌بینی کشت 2 هزار هکتار کلزا در استان زنجان/لزوم رعایت اصول«به زراعی" برای محصول مطلوب

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۸۳۴

سرپرست‌مدیریت زراعت سازمان‌جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: در حال حاضر توسعه کشت دانه روغنی‌کلزا در مناطق مختلف استان زنجان به‌منظور تامین روغن مورد نیاز کشور به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و برنامه‌های آموزشی و ترویجی لازم به طرق مختلف به بهره برداران بخش کشاورزی استان ارایه می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسین عامری سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ، اظهار داشت: زمان کشت کلزا در مناطق مختلف استان زنجان متفاوت است و کشت این محصول امسال از اواسط شهریور ماه در استان آغاز شده و تا اواسط آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به پیش‌بینی کشت 2 هزار هکتار کلزا طی سال جاری در استان زنجان عنوان کرد: تاکنون حدود یک هزار و 749 هکتار از این سطح محقق شده است.

عامری سطح زیر کشت کلزا طی سال زراعی گذشته در استان زنجان را 600 هکتار اعلام و تصریح کرد: با تحقق کشت 2 هزار هکتاری کلزا طی سال جاری، سطح زیر کشت این محصول در استان افزایش بیش از سه برابری خواهد داشت.

این مسئول اوکاپی، نپتون، گابریلا و هایولا را از جمله ارقام کلزای کشت شده در استان زنجان برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال حدود 10 تن بذر کلزا در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی در راستای کشت کلزا در استان زنجان علاوه بر افزایش سطح زیر کشت، افزایش عملکرد در واحد سطح است، بیان داشت: سال زراعی گذشته به ازای هر هکتار از مزارع کلزا در استان یک تن و 100 کیلوگرم محصول برداشت شد و امسال تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا عملکرد کلزا در هر هکتار به بیش از دو تن برسد.

عامری تصریح کرد: به منظور دستیابی به عملکرد مورد نظر در محصول کلزا، انجام به موقع و اصولی «عملیات داشت» بسیار حائز اهمیت است چرا که عملکرد مطلوب این محصول در گرو رعایت مسائل فنی و اصول به زراعی است.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پایان بر مدیریت آبیاری، کنترل علف‌های هرز و تغذیه در مزارع کلزا به منظور دستیابی به عملکرد مطلوب تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز