خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

سالانه ۱۰ درصد از مددجویان کمیته امداد از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۸۳۳

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان برای بررسی وضعیت ارائه خدمات به مددجویان و همچنین افزایش تعاملات بین بخشی در سفر به طارم گفت: سالانه ۱۰ درصد از مددجویان کمیته امداد از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از سایت خبری کمیته امداد، هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با امام جمعه طارم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جمعیتی استان زنجان گفت: استان زنجان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که از این میزان۳/۴ درصد برابر ۴۳۷۰۰ نفر زیرپوشش کمیته امداد هستند.

وی تعداد زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد را ۱۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: همچنین تعداد دانش‌آموزان، دانشجویان و بیماران صعب‌العلاج زیرپوشش این نهاد نیزبه ترتیب  ۳ هزار ودویست و نود ونه ، ۵۹۲ و ۶۰۰ نفر است.

 مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در دهه چهارم فعالیت کمیته امداد، رویکرد توانمندسازی مددجویان در پیش گرفته شده است، افزود: خوشبختانه با اقدامات این نهاد مددجویان کمیته امداد در عرصه‌های مختلف حمایتی الگو هستند.

صفری با اشاره به توانمندسازی سالانه ۱۰ درصد از مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: این مهم نیز با اشتغالزایی مستمر برای مددجویان ممکن شده است.

 حجت‌الاسلام صادقی‌پور امام جمعه طارم نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ارزشمند کمیته امداد در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی اظهار کرد: طی ۳۷ سال گذشته از فعالیت کمیته امداد، وضعیت امدادرسانی به محرومان پیشرفت بسیاری داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه در دیدار با معاون فرماندار طارم با بیان اینکه کمیته امداد زیر مجموعه بیت ولایت و معین دولت در حمایت از محرومان است، اظهار کرد: کمیته امداد نقشی در ایجاد فقر نداشته، اما به عنوان متولی امور محرومان فعالیت‌های بسیاری را انجام می‌دهد.

صفری با تاکید بر اینکه محرومیت‌زدایی از جامعه صرفا با فعالیت کمیته امداد ممکن نیست، از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست، این نهاد را در حل مشکلات نیازمندان همراهی کنند.

وی با اشاره به سیاست‌های کمیته امداد در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه‌اقتصاد مقاومتی گفت: در این راستا آمادگی لازم برای ایجاد مجتمع‌های ویژه مددجویان وجود دارد.

صفری معاون فرماندارشهرستان طارم نیز در این دیدار با تقدیر از فعالیت‌های کمیته امداد در کمک به محرومان گفت: در شهرستان طارم آمادگی لازم برای همکاری با کمیته امداد در امر کمک به اشتغال‌زایی محرومان وجود دارد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه سفر خود و در دیدار با شفیعی بخشدار مرکزی  طارم نیز به بحث فرهنگ‌سازی فریضه زکات تاکید کرد و از مسئولان و متولیان امر خواست، این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.

حسنلو بخشدار بخش چورزق نیز در این دیدار گفت: امیدواریم با همکاری و همیاری اقدامات محرومیت‌‍زدایی به نحو احسن انجام و شاهد ریشه‌کنی فقر در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز