خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر کشور در زنجان:

فعالیت‌های احزاب نباید منحصر به زمان انتخابات باشد

قائم‌مقام وزیر کشور گفت: فعالیت تشکل‌های سیاسی نباید به ایام انتخابات خلاصه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد حسین مقیمی شامگاه امروز در دیدار با احزاب و تشکل‌های سیاسی استان زنجان با تشریح وضعیت سیاسی کشور گفت: فضای سیاسی حال حاضر کل کشور فضایی آزاد بوده که در آن هر فرد، گروه و یا جریانی که همسو با اهداف نظام و قانون باشد، می‌تواند مواضع خود را بیان کند و تاکنون عملکرد دولت نیز حاکی ازحفظ و صیانت این مهم بوده است.

قائم مقام وزیر کشور اصلاح و پشتیبانی دولت را از وظایف احزاب و تشکل‌های سیاسی عنوان کرد و افزود: احزاب و تشکل‌های مختلف سیاسی در صورتی که دولت موافق و هم‌سو با آنها باشد، باید پشتیبان دولت باشند و در غیر این صورت می‌بایست با نقد و تذکر منصفانه نسبت به بهبود و اصلاح امور بپردازند .

 وی، نقدپذیری و تحمل شنیدن صدای مخالف و منتقد را  لازمه حفظ نشاط سیاسی در جامعه عنوان کرد و افزود: همه باید در راستای عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کنیم و در عرصه فعالیت‌های سیاسی، احترام به یکدیگر و رعایت اصول اخلاقی را فراموش نکنیم.

مقیمی در جمع دبیران تشکل‌ها و احزاب سیاسی استان، به آثار مثبت و فواید برجام اشاره کرد و گفت : دیپلمات‌های کشور که پشتوانه‌شان، دعای مردم، علما و مراجع بود در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و مدیریت خردورزانه رئیس‌جمهور برابر بزرگترین شبکه سیاسی و دیپلماسی دنیا به پیروزی و حفظ حقوق ملت ایران در داشتن چرخه سوخت هسته‌ای نائل شد و  دستاوردهای خوبی بخصوص در معیشت و سلامت مردم بدست آورده است .

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر تورم، تک‌رقمی شده و به 9 درصد رسیده و شاخص رشد اقتصادی کشور نیز به 4.5 درصد رسیده است .

مقیمی در پاسخ به سوال یکی از حاضران گفت: دولت و مجلس مصمم به برچیدن فساد اقتصادی در کشور هستند و در مسئله فیش‌های نجومی برخی مسئولان ، با بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد تنها سه درصد مدیران بانکی، صنعت و بیمه دارای حقوق‌های نجومی بودند که عمدتاً جزو مدیران بخشهای خصوصی بوده و ارتباط مستقیمی با دولت نداشته اند و هم‌اکنون دولت و مجلس تلاش می‌کنند برای جلوگیری از بروز این موارد، حداقل و حداکثر حقوق مسئولان دولتی مشخص شود.

قائم‌مقام وزیر کشور همچنین بر بی‌طرفی مجموعه وزارت کشور و رعایت عدالت در برگزاری انتخابات تاکید کرد و افزود: مردم ناظر بر نتیجه عملکرد انتخابات هستند و برگزاری انتخاباتی سالم و فارغ از تنش‌های سیاسی از اصلی‌ترین ماموریت‌های مسئولان اجرایی در سال‌جاری است طوری‌که نتیجه انتخابات، همه مردم و جناح‌ها را بر علیه دشمنان متحد کند.

در ادامه این جلسه تعدادی از نمایندگان احزاب، نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره مسائل مختلف کشور بیان کردند.

کد خبر : ۴۲۰۷۹۵