خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان‌غربی خواستار بازنگری قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد

معاون استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت تقویت و توانمندسازی ساختارها و ستادهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بویژه در استان‌های مرزی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، علیرضا رادفر در آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در محل استانداری برگزار شد، راهکارهایی را برای مقابله موثرتر با پدیده قاچاق برشمرد و گفت: عمده‌ترین مقوله ای که باید در بحث مقابله با قاچاق مدنظر قرار گیرد، بکارگیری اقدامات پیشگیرانه است یعنی باید طوری عمل شود که زمینه‌های قاچاق از بین برود و ریشه‌های آن خشکانده شود.

رادفر لزوم اصلاح برخی موارد در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: اگرچه در سال 92 در قانون مبارزه با قاچاق اصلاحاتی صورت گرفت اما این اصلاحات کافی نیست و لازم است در برخی موارد آن بازنگری هایی صورت گیرد.

تجهیز مبادی رسمی به امکانات نظارتی و کنترلی الکترونیکی از دیگر مواردی بود که معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بر آن تاکید و خاطرنشان کرد: مبادی مرزی چه رسمی و چه غیررسمی اگر به تجهیزات الکترونیکی مثل دستگاه‌های ایکس ری مجهز شوند امکان نظارت دقیق‌تر بر ورود و خروج کالاها بیشتر شده و از این طریق جلوی قاچاق نیز تا حد خیلی زیادی گرفته می‌شود.

تقویت و توانمندسازی ساختارها و ستادهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بویژه در استان‌های مرزی مثل آذربایجان‌غربی، توجه به مقوله پولشویی، برابرسازی قیمت‌ها در دو طرف مرز، تامین اشتغال و معیشت مرزنشینان و تشدید برخورد با قاچاقچیان از دیگر موارد مورد تاکید و اشاره رادفر در این جلسه بود.

وی ادامه داد: اگر برای اشتغال و معیشت مرزنشینان اقدامات اساسی صورت گیرد بدون تردید این مرزنشینان مورد سوءاستفاده قاچاقچیان قرار نمی گیرند.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی همچنین از تلاشگران عرصه مبارزه با قاچاق در استان قدردانی کرد و گفت: باید عوامل و نیروهایی که برای مبارزه با قاچاق عملکرد شایسته و درخشانی دارند مورد تشویق قرار گیرند و انگیزه های آنان برای ادامه این مسیر خطیر تقویت شود.

رادفر تصریح کرد: باید با کمک قوه قضاییه و دستگاه‌های ذیربط بطور کلی عرصه برای قاچاقچیان ناامن و پرهزینه شود؛ طوری‌که قاچاقچی به این نتیجه برسد نه تنها اقدام قاچاق برای او سودآور نیست بلکه برخوردهای جدی و قاطعی نیز در انتظار او خواهد بود.

کد خبر : ۴۲۰۳۹۸