خبرگزاری کار ایران

عضو شورای‌ شهر ارومیه:

شورای شهر ارومیه هیچ تفاوتی در نگاه به مناطق ندارد/ مسئولان در عمل نشان دهند حزب‌الهی هستند

سید هادی ذاکر گفت: شورای شهر ارومیه هیچ تفاوتی در نگاه به مناطق ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، عضو شورای‌ شهر ارومیه با تاکید بر حفظ جایگاه شورای اسلامی شهر، اظهار داشت: در قانون اساسی بیش از هر چیزی به جایگاه شوراها تاکید شده و این نشان از اهمیت شوراهای‌شهر دارد تا جایی که در بحث‌‌های جدی بزرگان در ابتدای انقلاب و همچین در باورهای دینی به صورت ویژه بر شور و مشورت پافشاری شده است.

وی افزود: هرچند بعد از انقلاب دشمن موانع زیادی را پدید آورد اما نهایتا سال 78 شوراها آغاز به کار کرد و دور اول خود را آغاز کرد، این در حالی است که در بعضی کشورها 200 سال از تجربه شوراها استفاده می‌‌شود، به عبارتی مفهوم  شوراها سپردن کار مردم به خودشان است.

عضو شورای‌شهر ارومیه خاطرنشان کرد: زمانی که مدیریت یکپارچه شهری وجود نداشته نباشد همه دستگاه‌ها از یکدیگر ناراحت خواهند شد ولی ما زمانی موفق خواهیم بود که همه سیستم‌‌ها در سایه یک مدیریت واحد یکپارچه فعالیت کنند به همین دلیل شورای اسلامی شهر محل تجمیع این امور در مسائل شهری است.

وی توضیح داد: تمام دستگاه‌‌ها از جایگاه مقتدر شورا باید استفاده کنند و برای فعالیت‌‌ها از این محل استعلام بگیرند، بعضا می‌بینیم شهرداری محلی را آسفالت می‌‌کند 2 هفته بعد اداره گاز یا اداره‌‌ دیگری می‌‌آید آن محل را برای مسائل مربوط به خود دوباره تخریب می‌‌کند، در حالی که این هزینه‌‌ها از جیب مردم است.

رئیس کمیسیون مشارکت، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای‌شهر ارومیه اذعان داشت: امروز اگر در مسائلی عقب مانده‌‌ایم، نتیجه انتخاب‌‌های ما است، اگر انتخاب‌‌ها درست نباشد یقینا به مشکلات زیادی دچار خواهیم شد هر چند این موضوع را در طول سالیان سال گذشته نیز  شاهد بودیم .

وی تاکید کرد: در دور چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه با سایر دوره‌‌ها تفاوت‌‌های عمده‌‌ای داشتیم، کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری قرار است محلی برای تجمیع سرمایه‌‌ها و مدیریت این هزینه‌‌ها باشد، هرچند فعالیت‌‌ها زیادی انجام گرفته است اما به دلیل نبود زیرساخت‌‌های مناسب و عدم امکان سنجی به مشکلات عمده‌‌ای برخورد کرده‌‌ایم.

سید هادی ذاکر اظهار داشت: امروزه مردم مشکلات متعددی را متحمل‌‌اند و البته در کنار این حجم مشکلات نیازمند نشاط هستند به همین دلیل  ایجاد مراکز فروش و تفریحی جز اولویت‌‌های شورا شهر ارومیه است .

وی متذکر شد: در مسائل فرهنگی دشمن برنامه‌‌های متعددی دارد و دنبال تغییر باورهای مردم است زمانی جنگ علنی بود امروز جنگ پنهانی است ، اینکه می‌‌گوییم تهاجم فرهنگی در حال وقوع است قطع به یقین است،  البته لازم به ذکر است امروزه جوانان با تاسی از باورهای دینی در مقابل این تهاجم‌‌ها دشمن مقاومت می‌‌کنند.

این عضو شورای شهر ارومیه تاکید کرد: اینکه هرکاری باید پیوست فرهنگی داشته باشد حرف منطقی و درستی است، که در آن زنجیره‌‌های پیوسته فرهنگ سنت و شرایع دینی باید در کنار هم باشند، اگر اکنون شرایع مردم را حفظ نکنیم نتیجه آن نابودی ارزش‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: اینکه بگویم فلانی اصولگرا یا اصلاح طلب است حرف غلطی است اگر کسی قرار است حزب الهی باشد با اسم و نشان نمی‌‌شود، باید با کار و فعالیت‌‌مان حزب الهی بودن را نشان دهیم.

ذاکر در پاسخ به اینکه بعضی از برنامه های برگزار شده در سطح شهر به نام جشنواره های فرهنگی موردنقد بسیار قرار گرفته‌‌اند ، تشریح کرد: شهرداری مسئولیت برگزاری چنین جشنواره‌ای را به دلیل دغدغه‌هایی که دارد برعهده گرفته است؛ وقتی محصولی به نام انگور به حال خود رها می‌‌شود اینگونه برنامه‌‌ها فرصتی برای معرفی آن‌‌هاست اما انتقاداتی هم به برگزاری آن بود و امیدواریم با حضور دیگر ارگان‌‌های مسئول، ضعف‌‌های آن کم شود.

وی در پاسخ به راه اندازی شهربازی مدرن ارومیه گفت: فعلا دهکده چی‌چست برای نصب تجهیزات مدنظر قرار گرفته است اما طبق آخرین صحبت‌‌ها با شهرداری بررسی‌های دوباره برای مکان سنجی انجام خواهد گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پاسخ به سوالی در مورد تفاوت خدمات در مناطق مرفه نشین و قشر مستضعف جامعه در شهر تصریح کرد: شورای شهر هیچ تفاوتی در نگاه به مناطق ندارد، الان وضعیت کشتارگاه به نسبت قبل بسیار متفاوت است اما این کافی نیست و هرخدمتی به قشر مستضعف جامعه کم است، اما بعضی از حاشیه نشینی‌‌ها در سطح شهر موجب به وجود آمدن مشکلات متعددی می‌‌شود که یکی از آن مهاجرت به مرکز استان از شهرستان‌‌ها  است که باید مسئولین استانی نیز شرایط لازم برای عدم مهاجرت فراهم کنند.

وی ادامه داد: اینکه شهرداری خیابانی را آسفالت می‌کند به دلیل تاکید خود شورا است و به دلیل ظرفیت ایجاد شده در کارخانه قیر، قرار شده تمام محله‌‌های انتخاب شده شهر آسفالت کاری شود.

سید هادی ذاکر در رابطه با پروژه سومون آباد و مشکلات ایجاد شده گفت: این پروژه هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد و شهرداری در مقابل تهاتر با پیمانکار پروژه پل مدرس که بنیاد تعاون ناجا بود این زمین را واگذار کرد که نهایتا این زمین به بخش‌خصوصی واگذار شد.

وی درباره عدم اطلاع نظام مهندسی از این پروژه خصوصی نیز اذعان داشت: خود سازمان نظام مهندسی معلوم نیست به چه پروژه‌هایی توجه دارد وقتی یک سازمان نتوانسته بعد از سال‌ها خروجی مناسبی داشته باشد و به دلیل نظارت‌‌های نادرست و بعضا بیش از حد ، موجب بروز مشکلات می‌‌گردد نباید اینگونه نظر بدهد.

کد خبر : ۴۲۰۳۹۳