خبرگزاری کار ایران

اسکندری تاکید داد:

اتحادیه‌های صنفی آذربایجان‌غربی با صنوف متخلف برخورد کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: اتحادیه‌های صنفی آذربایجان غربی با صنوف متخلف برخورد کنند

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، جعفرصادق اسکندری در ششمسن جلسه کمیسیون نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی که در ساختمان شماره 2 سازمان در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بزودی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به استان سفر خواهند کرد و در شهرستان‌های ارومیه، خوی و ماکو حضور می‌یابند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به صدور پروانه‌های صنفی برای واحدهای نانوایی تصریح کرد: در این باره نانوایی‌هایی که از سهمیه آرد یارانه‌ای استفاده می‌کنند، صدور پروانه آنها در اتحادیه بررسی و سپس در کمیسیون مرکز استان نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی تصمیمات باید با نظر اتاق اصناف انجام شود بیان کرد: در این رابطه طرح موضوع در کمیسیون نظارت سازمان انجام شده اما نظرات فنی توسط آنها گرفته می‌شود.

اسکندری با اشاره به تخلفات صورت گرفته توسط برخی صنوف افزود: در این باره اگر صنفی پروانه و مجوز فروش یک محصول خاصی را داشته اما محصول دیگری را به فروش برساند، باید اتحادیه مربوطه مطابق قانون با وی برخورد کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: برای مثال هم اکنون برخی فروشگاه‌های تلفن‌همراه علاوه بر خرید و فروش موبایل، کار فروش لوازم جانبی و تعمیرات مربوط به آن را نیز انجام می‌دهند که این خود تخلف است.

اسکندری تصریح کرد: بنابراین باید در وهله نخست اطلاعات لازم داده شده و اگر صنوف مربوطه بدان توجهی نکردند براساس قانون با آنها برخورد می‌شود.

کد خبر : ۴۲۰۰۴۶