خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان خبر داد:

طرح یک ساعت با محیط‌بان در مدارس استان اجرا می‌شود/ مدارس همدان سبز می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۶۷۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس حاشیه مناطق حفاظت شده استان همدان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل‌حفاظت محیط‌زیست استان همدان، محمدرضا محمدی صبح امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح یک ساعت با محیط‌بان که در اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: این طرح در راستای آشنایی دانش‌آموزان حاشیه مناطق حفاظت شده استان با مسائل محیط‌زیست، شرح وظایف، مسئولیت‌ها، تجربیات و فعالیت‌های‌صادقانه محیط‌بانان اجرا می‌شود تا از طریق تعامل با جوامع محلی، حس پاسداشت و احترام به محیط‌زیست و همچنین محیط‌بانان افزایش یافته و منجر به کاهش خشونت و درگیری در مناطق شود.

محمدی با بیان اینکه در استان همدان 6 منطقه حفاظت شده واقع شده است، گفت: اگر اخلاق محیط زیستی در ذهن و اعتقادات کودکان نهادینه شود، بسیاری از مسائل و معضلات حوزه محیط زیست حل می‌شود و ضمن آموزش و انتقال مفاهیم محیط‌زیستی به نسل آینده‌ساز ، این پیام ها از طریق فرزندان به نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع نیز منتقل می شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین دستگاه فرهنگ‌ساز در هر کشور است، افزود: این دستگاه با گستردگی و در اختیار داشتن نیروهای توانمند و استعدادهای بالقوه می تواند یک بازوی توانمند برای ارتقای آموزه های محیط زیست باشد.

مدئیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در ادامه خواستار اجرای طرح مدارس سبز در استان شد و گفت: مصرف انرژی، توجه به نظافت و ظاهر فیزیکی مدرسه، توجه به فضای سبز و درختان، افزایش آگاهی‌های زیست محیطی در کنار برنامه‌های فوق درسی از جمله فاکتورهای یک مدرسه سبز است.

در ادامه این جلسه اجرای طرح یک ساعت با محیط بان، مدارس سبز، تدوین پیک نوروزی سال آینده با مباحث محیط زیست، شناسایی مدارس حاشیه مناطق حفاظت شده استان، توجه به مباحث محیط زیست در تدوین کتب درسی در استان و آموزش محیط زیستی اولیا، مربیان و دبیران به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز