خبرگزاری کار ایران

در نشست‌خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح شد؛

قول فرماندار برای تأمین زمین دانشگاه علوم پزشکی لامرد/ تعهد دانشگاه علوم‌پزشکی برای تأمین نیروی انسانی و تجهیزات بیمارستان جدید لامرد

محمد هادی ایمانیه گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی متعهد می‌شود نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان جدید لامرد را تأمین کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه لامرد گفت: ساخت بیمارستان جدید لامرد در حال انجام است که امیدوارم ساختمان بیمارستان تا سه هفته دیگر در اختیار خیر محترم؛ حاج محمود حیدر لامردی قرار گیرد.

وی ادامه داد: این خیر لامردی همت کرد ساختمان بیمارستان را با تاسیسات کامل به اتمام برساند و دانشگاه علوم پزشکی هم متعهد می‌شود نیروی انسانی و تجهیزات آن را تأمین کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز متذکر شد: کلینیک ویژه‌ای برای متخصصان در لامرد خواهیم ساخت و درمانگاه تخصصی دانشگاه کنار بیمارستان خواهد بود که ان‌شاالله بتوانیم تا آخر سال به پایان برسانیم.

ایمانیه از بهره‌برداری مرکز شیمی درمانی لامرد تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: مرکز جامع سلامت لامرد حداکثر تا سه هفته دیگر به مناقصه می‌رود و پزشک خانواده، کارشناس تغذیه، ماما و داندان‌پزشک، کارشناس روان‌شناسی بالینی، پرستار و آزمایشگاه در این مرکز مستقر خواهند شد.

وی اضافه کرد: امروز بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان(NICU)بیمارستان لامرد با دو تخت راه‌اندازی شد و قابلیت افزایش تا سه تخت را هم دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: مطابق قول فرماندار محترم، زمینی برای ساخت دانشگاه علوم پزشکی لامرد تأمین خواهد شد و از خیرین محترم می‌خواهم هر کدام از آنان قسمتی از واحدهای آن را برعهده بگیرند و ما هم بتوانیم سطح آموزش عالی در شهرستان لامرد را ارتقاء دهیم.

او گفت: تأمین نیروی متخصص یکی از خواسته‌های مردم منطقه بوده و آن را با کمک نماینده محترم مردم لامرد و مهر رفع خواهیم کرد.

ایمانیه با اشاره به پیگیری نماینده‌های مردم لامرد و مهر در دوره نهم و دهم در زمینه راه‌اندازی ام آر آی، خاطرنشان کرد: امیدواریم دستگاه ام آر آی تا آخر امسال در لامرد نصب شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه قول پیگیری درباره تأمین نیروی انسانی برای بخش‌های NICU، دیالیز و اعصاب و روان و تهیه دستگاه اتولایزر و آماده کردن خدمات آزمایش‌های قبل از ازدواج را به مردم اشکنان دادند.

وی درباره پیگیری مطالبات درمانی بخش چاه ورز تصریح کرد و گفت: چاه ورز هم به زودی شبکه بهداشت پیگیری کنند که خدمات درمانی را دو شیفت کنیم و خدمات دندان‌پزشکی هم قرار شد که در آن منطقه 50 درصد دانشگاه و بقیه آنرا خیرین پرداخت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: قول مساعد در رابطه با تامین پرستار و پزشک برای پایگاه انتقال خون لامرد دادیم و تجهیزات پایگاه هم کامل‌تر شود و دیگر احتیاجی برای مراجعه به لارستان نباشد و مستقیم خون را از شیراز به لامرد منتقل کنند و خون گیری هم در لامرد انجام شود.

وی در پاسخ به خبرنگار ایلنا در رابطه با اینکه اجرای ناقص طرح پزشک خانواده در لامرد و اینکه بسیاری از بیمه شدگان تامین اجتماعی به علت طرح پزشک خانواده مجبور هستند برای دریافت خدمات در درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی لامرد ثبت نام کنند درحالیکه درمانگاه دو شیفت نمی باشد و بعضاً مشکلات دیگری را برای بیماران بوجود آورده است، گفت: امروز بازدیدی را از درمانگاه داشتیم و ما در بحث تامین نیروی انسانی درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی لامرد کمک خواهیم کرد و در این موضوع هم موافق نیستم که درمانگاه یک شیفت باشد و باید با شیفت مقابل هماهنگی شود و این موضوع باید حل شود و آقای دکتر حسینی رئیس محترم شبکه بهداشت و درمان لامرد هم باید آنرا پیگیری کنند.

لازم به ذکر است، صبح امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همراه رئیس پایگاه انتقال خون استان فارس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی به دعوت فرماندار لامرد و به منظور بررسی و رفع برخی مشکلات درمانی به شهرستان لامرد سفر کردند.

ایمانیه در این سفر با هماهنگی جهاد کشاورزی از واحد کاشت گیاهان دارویی در بخش علامرودشت بازدید کرد.

همچنین در این سفر ، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان ولیعصر لامرد با اعتباری بالغ‌ بر 6 میلیارد ریال توسط خیرین در مساحت 140 مترمربع افتتاح شد. رئیس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از دیگر طرح‌های بهداشتی شهرستان لامرد بازدید کردند.

کد خبر : ۴۱۹۳۶۵