خبرگزاری کار ایران

در سفر یک روزه به استان زنجان؛

وزیر بهداشت از بیمارستان‌های شهرستان‌های ابهر ، ماهنشان و زنجان بازدید کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفریکروزه خود به استان زنجان از بیمارستان های شهرستان ابهر و رازی ماهنشان مرکز منطقه ای واکسن شمالغرب کشور ، مرکز پشتیبانی مدیریت بحران مرکز بهداشت و مرکز تجمیع خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان بازدید کرد و از نزدیک با مسائل این مراکز درمانی رسیدگی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه خود به استان زنجان به همراه استاندار و جمعی از مدیران از بیمارستان شهرستان ابهر و رازی ماهنشان بازدید و از نزدیک به مسائل این مراکز درمانی رسیدگی کرد.

بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی رازی ماهنشان که در سال ۸۴ مورد بهره‌برداری قرار گرفته، از بخش‌های مختلفی نظیر: بلوک زایمان، اطفال، اتاق عمل، بخش جراحی عمومی، کلینیک تخصصی داخلی و جراحی زنان تشکیل شده است.

وزیر بهداشت از صبح امروز تاکنون از چند پروژه و مرکز درمانی از قبیل: بیمارستان ۲۳۵ تخت‌‌خوابی ابهر، مرکز بهداشت دندی و مرکز تجمیع خدمات مرکز بهداشت استان بازدید کرده است.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه سفر یک روزه خود به استان زنجان در بازدید از مرکز بهداشت شهر دندی از تاسیس مرکز درمانی جدید در این شهر خبر داد و افزود: طرح اولیه مرکز درمانی جدید شهر دندی به زودی نهایی می‌شود تا با همکاری فرمانداری شهرستان شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

وی با بیان اینکه رفع تمامی مشکلات حوزه درمان در بازه زمانی کوتاه‌مدت امکان پذیر نیست، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که نسبت به گذشته چه تحولات عظیمی در حوزه بهداشت و درمان کشور رخ داده است.

لازم به ذکر است مسائلی چون نبود پزشک به تعداد کافی، عدم حضور دندانپزشک و ماما و محدودیت خدمات درمانی ارائه شده به دلیل فاصله زیاد شهر دندی از مرکز استان، از جمله مشکلات و مطالبات مردمی بود که در این بازدید مطرح شد.

در ادامه قاضی‌زاده هاشمی به همراه اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان و جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان از مرکز تجمیع خدمات مرکز بهداشت استان بازدید کرد.

این واحد شامل: مرکز منطقه‌ای تامین و توزیع واکسن و مواد بیولوژیک شمال غرب کشور، آزمایشگاه منطقه‌ای بهداشت محیط حرفه‌ای و همچنین مرکز پشتیبانی مدیریت بحران است.

در این بازدید علیرضا بیگلری رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان ضمن معرفی دستاورد جدید این مرکز با عنوان «سیستم مانیتورینگ آنلاین یکپارچه وضعیت زنجیره سرمای ۷۰۰ واحد بهداشتی»، به بیان فعالیت‌های و خدمات این واحد پرداخت و گفت: مرکز تجمیع خدمات بهداشتی استان زنجان در سال ۸۸ افتتاح شده که خدمات خود را به هفت دانشگاه علوم پزشکی شمال غرب کشور نیز ارائه می‌کند.

گفتنی است این مرکز به عنوان معین واکسن وزارت بهداشت و بزرگ‌ترین قطب واکسن کشور و نیز یکی از ۹ مرکز منطقه‌ای واکسن کشور معرفی شده و برخی از خریدهای استراتژیک واکسن وزارت بهداشت مستقیما به مقصد مرکز منطقه‌ای زنجان بارگیری و ارسال می‌شود.

مرکز پشتیبانی مدیریت بحران مرکز بهداشت استان واحد دیگری بود که مورد بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت. این مرکز که به لحاظ وسعت و امکانات بزرگ‌ترین مرکز پشتیبانی مدیریت بحران کشور در حوزه بهداشت محسوب می‌شود، دارای شبکه رادیویی اختصاصی، لجستیک سبک و سنگین، تجهیزات اسکان اضطراری، تجهیزات آزمایشگاهی و پشتیبانی بحران است.

در ادامه قاضی‌زاده هاشمی از محل آزمایشگاه رفرانس منطقه‌ای بهداشت محیط و حرفه‌ای بازدید کرد. این آزمایشگاه با زیربنای ۳۵۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال احداث شده و آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی آب در سطح استان به منظور کنترل دقیق سلامت آب شرب در این مرکز انجام می‌شود و آمادگی لازم جهت پاسخگویی سریع و مقابله با طغیان‌های ناشی از آلودگی احتمالی آب در این آزمایشگاه وجود دارد.

همپنین در ادامه این سفر و بازدید، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرکز‌ ام.آر.آی بیمارستان آیت‌الله موسوی را نیز افتتاح خواهد کرد.

کد خبر : ۴۱۸۸۶۶