خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان خبر داد:

اجرای طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در بهزیستی لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۷۸۰

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: امسال با همکاری ادارات کل بهزیستی و آموزش و پرورش استان حدود 13 هزار دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری از معلولیت ها را فرا می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، خانم ابتسام داشی معاون پیشگیری بهزیستی با تبیین اهمیت پیشگیری از معلولیت‌ها افزود: در راستای اجرای طرح آگاه‌سازی، پیشگیری از معلولیت‌ها با همکاری بهزیستی لرستان و آموزش و پرورش ، امسال 12 هزار و 800 نفر از دانش آموز دختر، مقطع دبیرستان آموزش‌های لازم در خصوص آشنایی با شیوه ها و روش های پیشگیری از معلولیت ها را فرا می گیرند.
 
وی اظهار داشت: تخمین زده می شود حدود 3 تا 5 درصد جمعیت هر منطقه مبتلا به معلولیت متوسط تا شدید و حدود 10 تا 12 درصد جمعیت جامعه در معرض معلولیت قرار دارند که این موضوع به دلیل تبعات متعدد روانی ، جسمانی ، اقتصادی و اجتماعی ، خانواده و فرد مبتلا به معلولیت و حتی جامعه را درگیر مسائل و مشکلات خاص و مرتبط کند.
 
وی با بیان اینکه معلولیت منجر به تحمیل هزینه های سرسام آور به خانواده ها می شود، تصریح کرد: از سویی دولت به عنوان نهاد تامین کننده سلامت و رفاه اجتماعی ، مسئولیت کاهش و کنترل هزینه های تحمیلی بر فرد و خانواده را عهده دار است وبنابراین دولت خود را موظف به پیشگیری از وقوع یا کاهش معلولیت می داند.

وی تاکید کرد: به همین منظور بهزیستی بعنوان نهاد دولتی که تخصص و مسئولیت ارتقاء سلامت را عهده دار است ،متولی آموزش و پیشگیری از معلولیت ها در این زمینه است.

ابتسام داشی تاثیرگذارترین جمعیت هدف در کاهش معلولیت را دانش آموزان بر شمرد و افزود: با توجه به ارائه آموزش در سطوح مختلف سنی و تحصیلی برنامه های متنوعی جهت پیشگیری از معلولیت ها داریم که در این خصوص دانش آموزان بعنوان مادران فردا می بایست با عوامل بازدارنده و تاثیرگذار در معلولیت و سبک زندگی مبتنی بر سلامت جسمی و روان آموزش لازم را فرا بگیرند.
 
معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: سال گذشته برای اولین بار با همکاری آموزش و پرورش حدود 3 هزار دانش آموز دوره متوسطه را تحت برنامه های آموزش پیشگیری از معلولیت ها قرار داده ایم و پیش بینی میشود امسال حدود 12 هزار و 800 نفر را در این زمینه آموزش دهیم و به همین منظور 30 نفر از مراقبین بهداشت و سلامت مدارس استان آموزش‌های لازم را فرا می گیرند که ضمن دریافت گواهی مربی گری ، فعالیت خود را در مدارس آغاز می کنند.
 
ابتسام داشی افزود: بسته های آموزشی پیشگیری، شامل پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیک و مراقبت‌های دوران بارداری ، کم توان ذهنی و بیماریهای عضلانی و اسکلتی است که بر اساس شیوه های نوین علمی، تدوین و در اختیار مربیان قرار می گیرد.
 
شایان ذکر است این طرح امروز با همکاری مدیریت و کارشناسان اداره مراقبت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش در سالن کنفرانس ستاد بهزیستی لرستان کلید خورد و مربیان شیوه‌های نوین پیشگیری از معلولیت ها و چگونگی ارائه به دانش آموزان را فرا می گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز