خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان خبرداد:

حضور وزیر بهداشت در مراسم زینبیه اعظم زنجان/ بازدید از مراکز بهداشتی ابهر، زنجان و ماهنشان

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۷۶۱

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان، گفت: وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مراسم عزادران زینبیه اعظم زنجان شرکت می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فرید احدیان، مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان امروز پنج شنبه با اعلام این خبر به ایلنا گفت: هر سال به یاد دلاوری‌ها و رشادت‌های حضرت زینب (س) مراسم یازدهم محرم در زنجان برگزار می‌شود.

احدیان، با اشاره به اینکه هر سال این مراسم با حضور جمع عظیم عزاداران و برخی از مسئولان کشوری برگزار می‌شود، گفت: امروز در این مراسم علاوه بر مهمانان و عزادارن حسینی از سراسر کشور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیر به همراه دلدادگان سید الشهدا حضور دارد.

وی، در این خصوص ادامه داد: این مراسم همه ساله از محل زینبیه اعظم زنجان به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان، همچنین با اشاره به اینکه هر سال یک شاه بیت برای این مراسم از سوی استاد غلامرضا عینی فرد سروده می‌شود، تصریح کرد: امسال نیز سه بیت برای این مراسم سروده شده که به صورت یکپارچه از سوی جمعیت تکرار خواهد شد.

وی ادامه داد: کسدی باشون شمر اسوبدور قاره یللر یا حسین»

«آغلادی قاتل الینده قانلی خنجر یا حسین»

«دور ای یارالی جان ویرن حقیقت اوسته یا حسین»

«باشون بدنن آیریلوب عدالت اوسته یا حسین»

«ای حق یولوندا جان ویرن قویمام یخلسون پرچمون»

«آسوده یات باشسیز بدن قویمام یخلسون پرچمون» سه بیت در نظر گرفته شده برای این مراسم است.

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان با بیان اینکه امروز 87 اکیپ ثابت و سیار نذورات در مسیر عزاداری اقدام به جمع‌آوری نذورات می‌کنند، گفت: از این تعداد 25 اکیپ ثابت بوده و 62 اکیپ نیز سیار است که 6 اکیپ ویژه خواهران است.

احدیان اضافه کرد: امسال نیز مطابق سنوات گذشته، مراسم عزاداری از طریق شبکه اشراق و شبکه‌های مختلف سراسری پوشش داده خواهد شد.

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان با بیان اینکه امکان پرداخت نذورات به زینبیه اعظم زنجان به صورت تلفنی نیز فراهم شده است، تصریح کرد: هر شخص با شماره‌گیری #10*7*733* نذورات خود را از طریق تلفن همراه پرداخت کند.

گفتنی است  شماره حساب 0201226846003 نزد بانک ملی به شناسه 574536 نیز برای واریز نذورات نقدی مردم اختصاص یافته است.

لازم به ذکر است سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور بازدید از مراکز بهداشتی ابهر ، زنجان و ماهنشان مسافر استان زنجان است که در مراسم و دسته زینبیه زنجان نیز شرکت می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز