خبرگزاری کار ایران

امام‌جمعه آران و بیدگل:

کربلا میعادگاهی است که پایداری، مقاومت و پاسداری را به انسان می‌آموزد

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۵۷۵

امام جمعه آران و بیدگل‌ گفت: کربلا مدرسه ای است که درس چگونه زیستن و چگونه رفتن را می آموزد و پایداری و مقاومت و پاسداری را یاد می‌دهد.

به گزارش ایلنا، آیت الله سید محمد موسوی محرم را ماه ایثار و از جان گذشتگی، عشق و شور و فریاد، ماه آمیختن با خون و عشق و ماه قیام و پیام دانست که دل‌های شیدای نیکان و مشتاقان را به سوی مراد و محبوب‌شان معطوف می سازد.

وی افزود: ایام حماسه و عاطفه با فرا رسیدن این ماه آغاز می شود و شیفتگان معرفت و عاشقان ایثار را با کاروان کربلا همراه و همنوا می‌سازد تا شور و شعور عاشورایی دیگر بار احیا شود و ارادت علاقمندان به سرور و سالار صاحبدلان فزونی یابد و روح انسان‌ها از زندان نفس رهانیده شود.

وی خاطرنشان کرد: محرم می آید تا آوای فداکاری و مقاومت در برابر بیداد را در جهان هستی طنین افکند و طلسم استکبار و استبداد را در هم شکند و به افسون نا امیدی در برابر زورگویان و قدرت طلبان پوشالی خاتمه دهد و رسوم خناسان و خدعه اغواگران را خنثی کند و شعار هیهات من الذله را عملی سازد و پرچم پر افتخار نهضت حسینی را بر فراز این نقطه جهان به اهتزاز در آورد.

آیت الله موسوی با بیان اینکه عاشورا سالروز عروج خونین سبک‌بالان عاشقی است که با شهادت حماسه جاودانه و با شکوهی در تاریخ آفریدند گفت: کربلا صحنه نمایش رویارویی حق و باطل و حماسه پر شکوه جانبازی، شهادت طلبی و ایثارگری است.

وی تصریح کرد: کربلا نمایش رویارویی دو جبهه که یکی در قامت حسین بن علی(ع) و یاران بزرگوارش تجلی می یابد و دیگری در وجود یزید تبلور یافت.

وی خاطرنشان کرد: نبض زمین در کربلا می‌تپد و کل کائنات در کربلا خلاصه می شود. کربلا محراب عبادت دلباختگان است، کربلا سکویی است که کربلاییان و عاشوراییان را از خاک تا افلاک و از فرش تا عرش برین پرواز می دهد.

آیت الله موسوی اظهار داشت: کربلا مدرسه ای است که درس چگونه زیستن و چگونه رفتن را می آموزد و پایداری و مقاومت و پاسداری را یاد می‌دهد.

وی اظهار داشت: هیات ها همانگونه که از ماه‌ها قبل به فکر خوراک مردم هستند باید به فکر تغذیه فکری و تشکیل اتاق فکر نیز باشند و این موضوع نیاز به وعاظ و اهل منبر و روحانیونی دارد که هم درد دین دارند و هم غصه تهدیدات و توطئه ها و انحرافات فکری دشمنان و هم شور و نشاط جوانان را می‌شناسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز