خبرگزاری کار ایران

استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه استانداران چهارمحال و بختیاری و اصفهان در حوضه زاینده رود

استانداران چهارمحال و بختیاری و اصفهان در حوضه زاینده رود تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این تفاهم نامه در خصوص نحوه نظارت و کنترل بر توزیع آب کشاورزی در حوضه آبریز زاینده‌رود با مشارکت تشکل‌های‌صنفی‌کشاورزی بین قاسم سلیمانی‌دشتکی و رسول زرگرپور استانداران چهارمحال و بختیاری و اصفهان منعقد شد.

قاسم سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در این تفاهم‌نامه برای چگونگی مدیریت، کنترل و نظارت بر توزیع آب بخش کشاورزی در حوضه آبریز زاینده رود تصمیم گیری شد.

گفتنی است، زاینده رود به عنوان رود تمدن ساز و بزرگترین جریان دائمی آب منطقه مرکزی ایران از رشته کوه‌های زردکوه بختیاری در چهارمحال و بختیاری و کوه های غرب اصفهان واقع در شهرستان های فریدن و فریدون شهر سرچشمه می گیرد که در سال های اخیر به دلیل کاهش ریزش های جوی، افزایش برداشت، بارگذاری های غیراصولی و معضلات مدیریتی با چالش کمبود آب و خشکسالی روبرو شده و در سال های اخیر خشکی بی سابقه ای را تجربه کرده است.

طرح ۹ ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود سال ۱۳۹۳ با هدف هماهنگی و اعمال مدیریت واحد بر این حوضه آبریز در موضوعات منابع، مصارف و حقابه ها به تصویب شورای عالی آب کشور رسیده که در حال پیگیری است و امضای این تفاهم نامه به اجرای آن کمک زیادی خواهد کرد.

کد خبر : ۴۱۷۸۵۶