خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از مسئولان؛

سومین نمایشگاه بین‌المللی معدن در ارومیه گشایش یافت

سومین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع وابسته معدنی در پارک‌جنگلی ارومیه گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، این نمایشگاه با مشارکت 56 واحد از هشت استان آذربایجان‌غربی و شرقی، تهران، مرکزی، خراسان‌رضوی، فارس، زنجان و اصفهان و چهار شرکت از جمهوری آذربایجان در دو سالن برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در نمایشگاه معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: نمایشگاه‌ها در دنیا از جایگاه خاصی برخوردار بوده و برای شناساندن محصولات جدید و تولیدی، سومین نمایشگاه معدن و صنایع وابسته معدنی در ارومیه برگزار شده و خوشبختانه شرکت های مختلف داخلی و حتی خارجی نیز در آن حضور دارند.

جعفرصادق اسکندری گفت: نمایشگاه‌ها، محلی برای محک سطح تولیدات، استانداردهایی که برای این محصول وجود دارد و نیز آشنایی افراد متخصص، پیمانکاران و سایر افرادی است که به نوعی با سنگ و مصالح ساختمانی و ماشین‌آلات معدنی سر و کار دارند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن یک نوع رقابت بین تولیدکنندگان به وجود آمده که بتوانند با آخرین فناوری‌های موجود آشنا شده و هم‌اکنون این موقعیت در دو سالن برای علاقه‌مندان مهیا شده و انواع واحدهای تولیدی از معادن آذربایجان‌غربی و سایر استان‌ها در آن شرکت کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: امید است با شناساندن مجموعه فعالیت‌های معدنی استان و محصولات کنونی بتوان جایگاهی را در بازارهای داخلی و خارجی ایفا کرد.

وی با اشاره به وضعیت واحدهای فراوری سنگ در استان اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته واحدهای فراوری فعال نبود، اما امسال سه واحد فراوری در استان فعال شده و علاوه بر آن اخیرا دو شرکت سنگبری بزرگ مقیاس با تولید بالای یک و نیم میلیون متر مربع در سال با همکاری بخش خصوصی در استان ایجاد شده است.

کد خبر : ۴۱۷۲۰۷