خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت به ایلنا خبر داد:

سرشماری 170 هزار نفر از شهروندان شهرستان مهاباد

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: طرح سرشماری جمعیت‌شهری در زمینه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت از 23 شهریور آغاز شده و تا پایان مهر ادامه دارد.

کریم علیزاده‌آذر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مهاباد گفت: هدف از سرشماری ارائه خدمات مراقبتی در تمام مناطق شهری مهاباد براساس بسته طرح تحول نظام سلامت است.

وی افزود: در قالب این طرح 110 پرسشگر و مأموران سرشماری اطلاعات جمعیتی 170 هزار نفر شهروند مهابادی را در قالب 41 هزار خانوار جمع‌آوری می‌کنند و تاکنون 26 هزار خانوار با جمعیت 104 هزار نفری توسط پرسشگران مرکز بهداشت مهاباد سرشماری شده‌اند.

علیزاده‌آذر خاطرنشان کرد: در جریان سرشماری پرسشگران با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر به محل سکونت خانوار مراجعه و اطلاعات جمعیت‌شناسی آنها را در فرم سرشماری ثبت کرده و یا فرم مربوط به آنها تحویل و ظرف 48 ساعت بایستی به نزدیک‌ترین مرکز و یا پایگاه سلامت تحویل دهند و سپس این اطلاعات وارد سامانه یکپارچه بهداشتی (سیب)می‌شود.

وی افزود: این اطلاعات به منظور انجام مراقبت‌های اولیه سلامت و خدمت‌رسانی بهتر به مردم عزیز بر اساس گروه‌های سنی مختلف(کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، سالمندان و زنان باردار) است.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد در ادامه گفت: در مجموع 7 مرکز و 8 پایگاه سلامت در سطح شهر مستقر هستند و خدمات اولیه به صورت جامع به مرکز و حاشیه شهر ارائه می‌کنند و در این زمینه کیفیت و کمیت خدمات مد نظر است.

وی در پایان از شهروندان خواست به منظور همکاری با پرسشگران و مأموران سرشماری با در دست داشتن شناسنامه تمامی افراد خانوار و کارت ملی زمینه همکاری را فراهم کنند.

کد خبر : ۴۱۷۱۸۰