خبرگزاری کار ایران

درویش‌امیری خبر داد:

پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی استان‌زنجان به بخش‌خصوصی واگذار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۴۱۰

استاندار زنجان گفت: طرح‌های نیمه‌تمام دولتی باید با حمایت وزیران به بخش‌ خصوصی واگذار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسداله درویش‌امیری در بیستمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر دفاع برگزار شد، اظهار داشت: محورهای توسعه استان همان‌طور که در برنامه اول تا پنجم توسعه نیز پیش‌بینی شده، صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و گردشگری است که در همین راستا سهم اشتغال استان 30 درصد از میانگین کشوری 18 درصد و در بخش صنعت 31.6 درصد از میانگین کشوری33.8 درصد و در بخش خدمات38 درصد از میانگین 41 درصد است و آمار بیانگر این مطلب است که در بخش خدمات ظرفیت خالی خوبی در استان وجود دارد.

مدیر عالی استان، نرخ بیکاری استان را 9.7 درصد عنوان کرد و افزود: از انواع کل مواد معدنی، حدود 80 درصد آنها در استان زنجان موجود است و مدیران باید تمام تلاش خود را در راستای استفاده هر چه بهتر از این پتانسیل ویژه استان بکار گیرند.

درویش‌امیری استان‌زنجان را پایتخت و قطب برق وIT کشور عنوان کرد و افزود: جلساتی را با یک تیم متخصص از کشور کره‌جنوبی داشته‌ایم تا از ظرفیت‌های مالی و علمی آنها نیز برای عملیاتی کردن بیشتر این موضوع استفاده کنیم.

این مقام مسوول به شرایط مطلوب استان در حوزه بازرگانی و توازن میان صادرات و واردات اشاره کرد و گفت: سال 94 به 30 کشور دنیا صادرات و از 36 کشور دنیا واردات داشته‌ایم که بیش از 95 درصد آنها مربوط به واحدهای تولیدی و کشاورزی بوده است.

درویش‌امیری، میزان تولید محصولات کشاورزی استان را 2.5 برابر مصرف استان دانست و گفت: 85 درصد منابع آب استان، صرف مصارف کشاورزی می‌شود که در صورت ادامه این روند، مشکلات جدی در زمینه مصرف آب شرب و صنعت استان ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در 123 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان، امکان عملیاتی شدن سیستم آبیاری نوین کشاورزی وجود دارد که از این میان در 42500 هکتار از اراضی کشاورزی اجرا شده و در 4.45 هکتار آن در حال اجرا است.

استاندار زنجان، بدهی استان به کشاورزان را حدود 25 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در صورت عدم خرید کامل محصولات کشاورزان بخصوص گندم، مشکلات جدی در خصوص کشت پاییزه آنها بوجود خواهد آمد.

مقام‌عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان زنجان از سال 84 تا 91،  154 میلیون دلار و از سال 92 تا 95،  355 میلیون دلار بوده که این وضعیت نشان می‌دهد استقبال خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در زنجان از رشد بالایی برخوردار است.

در این جلسه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل جهاد کشاورزی و همچنین رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، به طور جداگانه به ارائه مصوبات و مشکلات این ستاد پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز