خبرگزاری کار ایران

در آستانه ماه محرم صورت گرفت؛

برپایی سومین گردهمایی بزرگ هیات‌های مذهبی شهر کهریزک

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۱۷۱

سومین گردهمایی بزرگ هیات‌های مذهبی شهر کهریزک عصر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این گردهمایی که به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر کهریزک و با حضور سهیلا جلودارزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی برپا شد، حجت‌الاسلام و المسلمین ادیب یزدی با اشاره به فلسفه قیام عاشورا به حضور پرشور و با شکوه مردم در برگزاری همه ساله مراسم سالروز شهادت سید و سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: مجلس روضه اباعبدالله الحسین(ع)، مجلس عشق،ایثار، اخلاص و وفاداری است.

وی با اشاره به عشق و علاقه خودجوش مردم ایران اسلامی در پاسداشت شعایر مذهبی به هیات های مذهبی توصیه کرد ارزش های اخلاص مندانه در مجالس ترویج و تقویت یابد و صفای مجلس محرم به گونه ای باشد که بیگانگان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی بر تداوم راه شهیدان کربلا تاکید کرد و گفت: محرم و صفر مناسبتی برای پیاده سازی ارزشهای کربلایی و حسینی است و یکی از بزرگترین ارزشهای کربلا، وفاداری است.

حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی با اشاره به قیام حضرت امام و شکل گیری انقلاب اسلامی اظهار داشت: متاسفانه برخی از خصوصیات و اخلاقیات واقعه عاشورا به حاشیه کشیده شده است که وفاداری یکی از آنهاست.

وی همچنین به راه اندازی دسته جات عزاداری  در معابر و خیابان ها در ایام ماه محرم اشاره کرد و خواستار ترویج فرهنگ حجاب و اخلاق اسلامی در جامعه شد.

در این آیین باشکوه که با مدیحه و مرثیه سرایی صابر خراسانی همراه بود، مهندس رامین عربی، شهردار، علیرضا عباسی، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کهریزک نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز