خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور خبر داد:

اتمام پروژه راه‌آهن رشت-قزوین تا پایان دولت یازدهم

رئیس جمهور، از اتمام پروژه راه‌آهن رشت-قزوین تا پایان دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،حجت السلام والمسلمین روحانی در نشست خبری خود در قزوین گفت: تلاش می‌کنیم راه‌آهن قزوین به رشت  در دولت یازدهم به ثمر برسد. انجام اینها تحول بزرگی برای استان و کشور خواهد بود.

به گزارش ایلنا،طـرح  راه آهـن قزویـن – رشت به طول 165 کیلومتر، بصـورت یـک خطه، بـا سرعـت طـرح  km/h 160 برای مسافری وkm/h  120 برای باری، از ایستگاه سیاه چشمه در قزوین شروع و با عبور از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می‌رسد.

همچنین مسیر از ایستگاه رشت دو شاخه شده که یک شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل می‌شود و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا منتهی می‌شود.

تعداد نه ایستگاه شامل: دستجرد، کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، رشت و پیربازار در این مسیر در نظر گرفته شده است.

این طرح علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر استان گیلان اهمیت دارد، از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آبهای آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران بسیار مهم است.

کد خبر : ۴۱۵۱۳۳