خبرگزاری کار ایران

در دومین جمعه مهرماه برگزار می‌شود؛

تدارک ویژه کاشان برای برپایی آیین مذهبی- سنتی قالیشویان

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۱۰۲

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و معاون خدمات شهری شهرداری کاشان از آمادگی این دو سازمان برای برگزاری آیین مذهبی- سنتی قالیشویان امسال خبر دادند.

به گزارش ایلنا، مهدی نادعلی با بیان اینکه برای تسهیل در رفت و آمد زائران 30 دستگاه خودرو تاکسی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این خودرو ها به صورت رایگان و صلواتی برای زائرانی که از نقاط مختلف کشور و شهرستان به مشهد اردهال سفر می کنند، تدارک دیده شده است.

نادعلی یادآور شد: برپایی ایستگاه صلواتی در ورودی پارکینگ آستان مقدس و پذیرایی از زائران بارگاه سلطانعلی بن محمدباقر(ع) از دیگر برنامه های سازمان تاکسیرانی در این آیین خواهد بود.

گفتنی است آیین مذهبی- سنتی قالیشویان همه ساله در دومین جمعه مهرماه برگزار می‌ شود.

همچنین معاون خدمات شهری شهرداری کاشان نیز از آمادگی کامل معاونت خدمات شهری برای برگزاری آیین مذهبی-سنتی قالیشویان خبرداد.

محمد حسین واحدیان با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در راستای تحقق اهداف مدیریت شهری در چارچوب قوانین شهرداری هدف این معاونت است، اظهار داشت: برنامه ریزی های متعددی برای خدمت رسانی به زائران بارگاه حضرت علی بن محمد باقر در آیین مذهبی-سنتی قالیشویان صورت گرفته است.

واحدیان تصریح کرد: برای جلوگیری از سد معبر 15 نفر معبربان در مکان‌های مشخص شده مستقر می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان افزود: تنظیف و رفت و روب معابر مشهد اردهال توسط  20 نفر پاکبان و سه خودرو حمل زباله انجام می پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت کارهای محوله به کارکنان این سازمان را ناظر عالیه معاونت خدمات شهری برعهده خواهد داشت تا این آیین با شکوه و نظم هرچه بیشتر برگزارشود.

حضرت‌سلطان علی ابن امام محمدباقر(ع) در اوایل قرن دوم‌ هجری به دعوت اهالی فین و منطقه کاشان از طرف پدر بزرگوارش برای ترویج دین اسلام به‌ ایران ماموریت یافت و پس از سه ‌سال فعالیت و مجاهدت، سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از یاران خود در خطه «اردهال» کاشان شهید و طی مراسم خاصی وی و یارانش در مشهد اردهال کاشان به خاک سپرده شدند.                             

مراسم سنتی، مذهبی قالیشویان فین در مشهد اردهال کاشان یکی از کهن‌ترین و قدیمی‌ترین آیین‌های سنتی، مذهبی و ملی ایران است که همه ساله در دومین جمعه مهرماه به منظور بزرگداشت و یادآوری خاطرات شهادت حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع) درخطه مشهد اردهال کاشان که در ۴۵ کیلومتری شمال غربی کاشان قرار دارد با حضور انبوه عزاداران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز