خبرگزاری کار ایران

جلالی:

افزایش دما، موجب وسعت آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع کشور شده است

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۰۲۰

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، افزایش‌دما را موجب وسعت آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع کشور عنوان کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، خداکرم جلالی با بیان اینکه  95 درصد علل آتش‌سوزی‌ها ناشی از بی احتیاطی و عوامل انسانی است، گفت: از 11 هزار و 486 هکتار جنگلی که در این 5 ماه دچار آتش‌سوزی شده، یک هزار و 783 هکتار جنگل، 6 هزار و 285 هکتار آن مرتع ، 295 هکتار جنگل دست کاشت و 3 هزار و 183 اراضی مشجر بوده است.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی از عوامل مهم کاهش پوشش گیاهی در جنگل‌ها و مراتع کشور است، افزود: گرمایش زمین از عوامل اصلی آتش‌سوزی مراتع کشور در سال‌های اخیر است و این امر نشان می‌دهد که دمای هوای کشور تقریبا نسبت به 50 سال گذشته حداقل 2 درجه در طول سال گرم‌تر شده است.

جلالی با اشاره به کاهش آمار آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: در 5 ماه ابتدایی سال  یک‌هزار و 135 فقره آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های کشور صورت گرفت که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه اغلب آتش‌سوزی‌های صورت گرفته در سطح کشور به دلیل بی‌احتیاطی چوپانان و گردشگران بوده با اشاره به تمهیداتی که برای مقابله و کاهش پدیده آتش‌سوزی در پهنه جنگلی و مراتع کشور انجام شده، افزود: با تجهیز ناوگان زمینی برای اطفای حریق توانستیم از نظر امکانات تا حدودی پاسخگوی نیازهایمان باشیم و این در حالی است که همچنان کمبودهایی وجود دارد.

جلالی خاطرنشان کرد: با کمک سازمان مدیریت بحران کشور توانستیم با وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح قراردادی منعقد کنیم و امسال در 14 استان پرحادثه بالگرد مستقر شد که این امر موجب مهار آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع در کوتاه‌ترین زمان شد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری کشور با اشاره به سامانه مردمی و عمومی اطلاع رسانی  1504 گفت: مردم می‌توانند گزارش‌های مربوط به تخریب، آتش‌سوزی منابع طبیعی، تصرف، قاچاق چوب، ذغال و... را از طریق این سامانه اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز