خبرگزاری کار ایران

در میان استقبال مردم و مسئولان؛

سیامند رحمان قویترین مرد پارالمپیک وارد فرودگاه ارومیه شد

سیامند رحمان قهرمان طلایی پارالمپیک ریودوژانیرو در میان استقبال گرم مردم و مسئولان وارد فرودگاه شهید باکری ارومیه شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، در این مراسم معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار ، مسئولان استان ، نمایندگان مجلس، اعضای خانواده و بستگان سیامند رحمان و جمعی از مردم شهرهای ارومیه و اشنویه حضور داشتند.

قهرمان فوق سنگین وزنه برداری و قویترین مرد مسابقات پاراالمپیک جهان و پاراآسیایی در بدو ورود به فرودگاه ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: از اینکه توانستم با کسب مدال پارالمپیک 2016 ریو و ثبت رکورد 310 کیلوگرم دل میلیونها ایرانی را شاد کنم، بسیار خوشحالم.

سیامند رحمان اظهار کرد: این مدال را تقدیم ملت ایران می کنم که همواره با تشویق ها و دعای خیر خود موجب دلگرمی ورزشکاران در میادین مهم ورزشی شده اند.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که بار دیگر توانستم پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورم و سرود ملی کشورم را در برزیل به صدا درآورم.

رقابت‎های وزنه‎ برداری دسته به اضافه 107 کیلوگرم بازی‎ های پارالمپیک 2016 ریودوژآنیرو روز چهارشنبه هفته گذشته 24 شهریور ماه جاری در حالی آغاز شد که 8 وزنه ‎بردار در این دسته حضور داشتند.

سیامند رحمان وزنه بردار اشنویه ای از خطه آذربایجان غربی در نخستین حرکت خود درخواست وزنه 270 کیلوگرمی را داد و با قدرت هر چه تمام موفق به مهار این وزنه شد و در همان حرکت نخست مدال پاراالمپیک را به نام خود ثبت کرد.

این در حالی بود که ورزرشکار اردنی با درخواست وزنه 230 کیلوگرمی در حرکت نخست نزدیکترین رقیب برای رحمان محسوب می شد.

رحمان در حرکت دوم وزنه 300 کیلویی را مهار کرد و رکورد 296 کیلوگرم جهان را که به خودش تعلق داشت، جا به جا کرد.

این وزنه بردار قهرمان در حرکت سوم رکورد 305 کیلوگرم را بالای سر برد ولی به این رکورد هم قانع نشد و در حرکت چهارم خود با بالا بردن وزنه 310 کیلوگرم برای چهارمین بار در یک مسابقه رکورد جهان و پارالمپیک را شکست و قاطعانه ششمین مدال طلای کاروان ایران را کسب کرد.

بلیط مسابقه سیامند رحمان از ماهها قبل پیش فروش شده بود و تماشاگران مستقر در سالن وزنه برداری المپیک ریودوژانیرو به هنگام بلند کردن وزنه توسط این قهرمان، وی را مورد تشویق های ممتد خود قرار می دادند.

سیامند رحمان 75 کیلوگرم بالاتر از نفر دوم این رقابتها وزنه زد و با اقتدار در جایگاه نخست ایستاد، عامر مسعد از مصر با ثبت رکورد 235 کیلوگرم به مدال نقره رسید و جمیل الشبلی وزنه بردار مراکشی با رکورد 234 کیلوگرم به مقام سوم رسید.

سیامند رحمان متولد سال 1367 شهرستان اشنویه از توابع استان آذربایجان غربی است و در سال 1387 برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد.

رحمان روز 30 بهمن ماه سال 94 در رقابت های دسته فوق سنگین جهانی امارات نیز به ترتیب با مهار وزنه های 275، 286 و 296 کیلوگرمی موفق شد بار دیگر عنوان قهرمانی جهان در دسته به اضافه 107 کیلوگرم را از آن خود کند.

قهرمان معلول سنگین وزن تاکنون 13 بار رکورد دسته به اضافه 107 کیلوگرم را جا به جا و به نام خود ثبت کرده است.

رحمان در پاراالمپیک 2012 لندن نیز با غلبه بر وزنه 280 کیلوگرم توانست رکورد وزنه‌برداری فوق سنگین پاراالمپیک را به نام خود ثبت کند.

کد خبر : ۴۱۲۰۰۳