خبرگزاری کار ایران

اخبار کوتاه انتظامی استان کرمان؛

کشف ۴۵۲ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۷ قاچاقچی در بم

کینه جویی در اینستاگرام، کشف ۱۵‌ تن کرومیت قاچاق و کشف ۴۵۲ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۷ قاچاقچی در بم از مهمترین اخبار کوتاه انتظامی استان کرمان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان کرمان، فرمانده انتظامی سیرجان اظهار‌ داشت: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتا مبنی بر ایجاد صفحه جعلی در اینستاگرام و درج مطالب کذب علیه ایشان و انتشار تصاویر خصوصی در صفحه جعلی ساخته شده پرونده‌ای با این مضمون در پلیس فتا تشکیل شد.

سرهنگ محمدرضا ایران‌نژاد افزود : با بررسی مستندات در خصوص موضوع جرم اقدامات فنی و پلیسی در خصوص کشف جرم آغاز که در همین حین فرد دیگری نیز با موضوع اتهامی مشابه مبنی بر ساختن صفحه جعلی در اینستاگرام به این پلیس مراجعه و اظهار‌ داشت که فرد سازنده صفحه جعلی با تهدید، قصد اخاذی از وی را دارد.

فرمانده انتظامی سیرجان افزود: با توان علمی و تلاش شبانه‌روزی و استفاده از امکانات فنی و پلیسی، افراد دخیل در پرونده شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی تحت نظر قرار گرفته و تحقیقات از آنها آغاز و نهایتا متهم اصلی که فردی 17 ساله و محصل است شناسایی و دستگیر شد.

وی بیان کرد: پس از انتقال متهم به پلیس فتا به بزه انتسابی معترف شد و انگیزه خود را از انجام این عمل مجرمانه داشتن کدورت با شاکیان و قصد تلافی کردن و تسویه حساب شخصی اعلام کرد که با بررسی محتوای پرونده ، تعداد 3 فقره پرونده دیگر نیز با موضوع مشابه کشف شد.

فرمانده انتظامی سیرجان با اشاره به کشف 5 فقره پرونده به شهروندان هشدارداد از قرار دادن تصاویر و اطلاعات خصوصی خود در فضای مجازی جدا خودداری کنید و حتما برای گوشی خود قفل ایمنی و رمز‌گذاری فعال کنید تا در صورت سرقت و یا مفقود شدن کسی دسترسی به اطلاعات گوشی نداشته باشد.

کشف 452 کیلوگرم تریاک و دستگیری 7 قاچاقچی در بم

فرمانده انتظامی شهرستان بم اظهار‌ داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر بم با انجام کار اطلاعاتی از اقدام یک باند قاچاق مواد مخدر جهت انتقال یک محموله تریاک به شهرهای شمالی کشور مطلع شدند.

سرهنگ محمدرضا فداء افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر در روز گذشته با شناسایی مسیر تردد قاچاقچیان ضمن استقرار در محور بم کرمان یک دستگاه خودروی پوششی قاچاقچیان را توقیف و دو نفر را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه ماموران در ادامه محل دپوی مواد‌مخدر واقع در یکی از نقاط روستایی شهرستان را شناسایی کردند، خاطر‌نشان کرد: در این عملیات 452 کیلوگرم تریاک کشف و هفت نفر قاچاقچی (5 نفر مرد و 2 نفر زن) دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی بم با اشاره به توقیف دو دستگاه خودروی سواری و دو دستگاه موتور سیکلت از این باند تصریح کرد: مشارکت شهروندان با پلیس نقش مهمی در شناسایی و برخورد با سوداگران مرگ ایفا می‌کند.

15 تن کرومیت قاچاق در ارزوئیه کشف شد

فرمانده انتظامی ارزوئیه اظهار‌داشت: ماموران انتظامی شهرستان ارزوئیه در هنگام گشت‌زنی درمحور اصلی ارزوئیه به یک دستگاه کامیون درحال عبور، مشکوک شدند و با استفاده از علائم هشدار‌دهنده و رعایت قوانین و مقررات خودرو مورد نظر را متوقف کردند.

سرهنگ اکبر نجفی بیان کرد: در بازرسی از کامیون 15 تن سنگ کرومیت قاچاق که از معادن کرومیت استان بارگیری شده بود و به مقصد جنوب کشور حمل می‌شد کشف شد و خودرو توقیفی و محموله قاچاق کشف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

وی ضمن اشاره به تبعات منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، از مردم خواست هرگونه موارد مشکوک درخصوص کالای قاچاق را ازطریق تلفن مردمی 110 به پلیس اعلام کنند.

کد خبر : ۴۱۱۷۴۳