خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم سیستان در مجلس مطرح کرد:

راه نجات سیستان حاکمیت قانون است/ آموزش و پرورش برای افزایش بهره‌وری نیازمند توسعه نرم‌افزاری است

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۱۷۰

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت : آموزش و پرورش استان برای افزایش بهره‌وری بیش از آنکه نیاز به زیر ساخت های فیزیکی داشته باشد نیازمند نرم افزار است .

به گزارش ایلنا ، احمد علی کیخا  در آیین اختتامیه گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش استان که صبح پنج شنبه در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش زهک برگزار شد، اظهار کرد : در سیستان و بلوچستان بیش از 600 هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند که این میزان از دانش آموزان نیازمند صرف وقت بسیاری است چرا که آینده این استان و کشور در گرو تربیت صحیح و اصولی این عزیزان است .

وی با اشاره به اینکه نگاه من به دولت مثبت است، خاطر نشان کرد : مقام معظم رهبری تعبیر ارزشمندی در خصوص دولت و مجلس دارند . بر اساس فرمایش ایشان دولت مانند فردی است که در روز عاشورا علم و کتل هیات عزاداری را بر دوش دارد و با سختی و مقاومت هرچه تمام تر قدم بر می دارد. در اینجا مجلس باید همانند فردی باشد که عرق این علم دار را خشک می کند و او را برای ادامه مسیر همراهی می کند .

کیخا با اشاره به اینکه من حامی دولت و مدیران دولتی هستم، تصریح کرد : اگر کسی ذره ای به ولایت عقیده داشته باشد و سخنان آن را فصل الخطاب بداند نگاه و عملکرد آن در مواجه با دولت در مسیر منافع ملی و جمعی خواهد بود .پ

نماینده مردم زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی یکی از ویژگی های بارز دولت روحانی را قانون گرایی دانست و تصریح کرد : من از مدیران دولتی چیزی فراتر از قانون انتظار ندارم به این سبب که کسی که خود قانونگذار است نمی تواند چیزی خلاف قانون از سایرین تقاضا کند.

وی گفت : راه نجات این استان حاکمیت قانون است و اگر برآن هستیم تا این استان در مسیر توسعه گام بردارد بایستی تلاش کنیم تا اجرای قانون را رعایت کنیم . اگر هر مسئولی در این استان وظیفه خود را انجام دهد، رسالت و ماموریت خود را به درستی انجام داده است .

عضو و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس دهم با اشاره به اینکه ما از شما برنامه می‌خواهیم و انتظار داریم فعالیت های تان برنامه محور باشد، خاطر نشان کرد : حتی در دیداری که با وزیر آموزش و پرورش داشته ایم انتظار اصلی مان پس از تبیین شرایط حقیقی استان در خصوص شاخص های آموزش و پرورش ارایه برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت برای رسیدن به نرم مطلوب شاخص ها بوده است .

کیخا با اشاره به اینکه من اصراری بر مدرسه سازی ندارم، گفت: هدف اصلی در آموزش و پرورش باید به این سمت هدایت شود که از داشته های موجود با برنامه ریزی اصولی بیشترین بهره را گرفت چرا که آموزش و پرورش استان برای افزایش بهره وری بیش از آنکه نیاز به زیر ساخت‌های فیزیکی داشته باشد نیازمند نرم افزار است .  

وی لزوم توجه به اجرایی شدن حس مسئولیت در آموزش و پرورش را جدی دانست و عنوان کرد : الگوسازی برای دانش آموزان و تلاش برای بهبود کیفیت آموزشی از جمله مواردی است که بایستی نسبت به آن توجه داشت .

عضو و ناظر شورای عالی آب کشور اثرات توسعه ای آموزش و پرورش را مهم و قابل اتکا دانست و اظهار داشت : آثار تربیت اصولی دانش آموزان بیش از هر جای دیگر در توسعه همه جانبه در همه زمینه‌ها در طول سالیان آتی نمایان می شود .

وی با اشاره به اینکه حق نداریم آموزش و پرورش را مطابق میل خود مدیریت کنیم، خطاب به روسای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت : از مدیران دولت تدبیر و امیدی که عمل به قانون و پرهیز از نگاه قومیتی و مذهبی را سرلوحه خود قرار داده انتظار می رود که برای رفع مشکلات دانش آموزان از هیچ تلاشی فروگذار نکنند .

کیخا با اشاره به اینکه امروز گرفتار قید و بند های سنتی شده ایم، بیان کرد : قید و بند های سنتی در بلند مدت تیشه بر ریشه توسعه استان خواهد زد و اگر در آموزش و پرورش پرهیز از نگاه های قومیتی و مذهبی نهادینه شود آینده ای عاری از این مسائل خواهیم داشت .

نماینده مردم زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در مجلس‌شورای اسلامی تاکید کرد: ماموریت مدیران آموزش و پرورش از استانداران ، فرمانداران و حتی مدیران کل دستگاه های دیگر به مراتب مهم تر و حساس تر است .

وی فقدان نظم در امور را یکی از چالش های اصلی برای توسعه دانست و اظهار داشت : بسیاری از نکات بارز شخصیتی کودکان تا سن ده سالگی شکل می‌گیرد به همین دلیل دقت در نظم امور حتی در کوچکترین مسائل نیز در شکل گیری شخصیت دانش آموزان موثر است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت .

کیخا با اشاره به اقدامات ارزشمندی که در حوزه آموزش و پرورش استان انجام شده، تصریح کرد : شما تمام توان خود را برای رفع مشکلات دانش آموزان به کار بگیرید و مطمئن باشید که تمام ظرفیت نمایندگان نیز در خدمت شما خواهد بود .

نماینده مردم زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در مجلس، تعامل را بهترین شیوه برای گرفتن امتیاز دانست و بیان کرد : با کمک و همراهی شما عزیزان می‌توان بسیاری از موانع موثر بر بهبود کیفیت آموزشی را از میان برداشت .

وی گفت : من زمانی از عملکرد مدیران اظهار نگرانی خواهم کرد که کاری که باید انجام شود بر روی زمین مانده باشد .

کیخا انتصابات را حق قانونی دولت دانست و تاکید کرد : بنده در توسعه استان با هیچ کسی اختلاف نظر ندارم اما در فرآیند و شیوه اجرای توسعه ممکن است اختلاف نظر داشته باشم .

وی تلاش برای حل مشکلات تمام استان را از جمله برنامه‌های حوزه کاری خود عنوان کرد و اظهار داشت: در حوزه کاری بنده مرزبندی خاصی تنها برای این حوزه انتخابیه وجود ندارد چرا که حتی اگر از باهوکلات نیز نامه ای به دستم رسیده پیگری آن را وظیفه خود دانسته ام به این سبب که توسعه هر نقطه ای در این استان را توسعه حوزه انتخابیه خود می دانم .

نماینده مردم زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به عنوان نماینده مردم این حق را برای خودم قائل هستم که از حقوق فرزندان ملت در این منطقه کوتاه نیایم .

راه نجات سیستان حاکمیت قانون است/ آموزش و پرورش برای افزایش بهره‌وری نیازمند توسعه نرم‌افزاری است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز