خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر ارشاد انجام می‌شود؛

افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی خیّرساز کشور در زنجان

کتابخانه‌عمومی خیّری سید افضل موسوی به عنوان هفتمین کتابخانه‌عمومی خیّری استان‌زنجان و بزرگترین کتابخانه‌عمومی خیّرساز کشور روز پنج‌شنبه ۲۵ شهریور افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، کتابخانه عمومی خیّری سید افضل موسوی راس ساعت 11 صبح روز پنج شنبه 25 شهریور طی مراسمی با حضور علی جنتی وزیر ارشاد، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خیران و مسوولان کشوری و استانی در محل گلشهر کاظمیه زنجان افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید .

کتابخانه عمومی سید افضل موسوی، مردادماه سال 1392 طی مراسمی با حضور خیران و مسوولان کشوری و محلی در زمینی به مساحت 6500 و زیر بنای 2700 مترمربع کلنگ‌زنی شد.

این کتابخانه با 20 هزار نسخه کتاب دارای بخش‌های مختلفی مانند سالن‌های مطالعه برادران و خواهران به صورت مجزا، مخزن کتاب، سالن کنفرانس، مرجع، محققان، نشریات، اینترنت، دفاع‌مقدس و زنجان‌شناسی، کلاس آموزشی، نگارخانه و  بخش ویژه کودک و نوجوان هستند.

کتابخانه‌عمومی سید افضل موسوی در فاز 3 شهرک گلشهر کاظمیه-میدان امام‌علی(ع)-جنب مسجد علی‌بن ابی‌طالب(ع) واقع شده است.این کتابخانه به صورت خیّرساز توسط بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد احداث شده است.

بنیاد فرهنگی مصلّی‌نژاد بنیادی غیر تجاری است که با مقاصد غیر سیاسی و با اهداف انجام امور آموزشی و فرهنگی به صورت عام‌المنفعه در تابستان سال ١٣٧٥ به همت عبّاس مصلّی‌نژاد تاسیس شده است.

طی سال‌های 1380 تاکنون، بیش از 60 پروژه آموزشی و فرهنگی اعم از مدرسه، فرهنگسرا، خوابگاه دانشجویی، دانشکده، مجموعه ورزشی و... به صورت خیّری توسط بنیاد فرهنگی مصلّی‌نژاد در استان‌های مختلف کشور احداث شده و چندین پروژه نیز در دست اجرا است.

عباس مصلّی‌نژاد در سال 1341 در شهر آبادان دیده به جهان گشوده و از خیران مطرح و صاحب نام ایران است که تمام دارایی خود را از طریق بنیاد مصلّی نژاد به انجام امور خیریه علمی و فرهنگی اختصاص داده است.

این مرد فرهیخته عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه‌تهران و دارای مدارک دکتری اقتصاد سیاسی، کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان، کارشناسی ارشد علوم سیاسی و لیسانس اقتصاد بوده و چندین جلد کتاب در حوزه علم اقتصاد و سیاست، و توسعه اقتصادی نیز توسط وی منتشر شده است.

مدیر عاملی بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد  از سال 1376 تاکنون، مدیر عاملی شرکت دوبرال، عضویّت هیأت امناء دانشگاه صنعتی شریف از سال 1383، عضویّت شورای عالی علوم، تحقیقات و فن آوری، عضویّت هیأت امناء باشگاه دانش پژوهان جوان  و.. از جمله سوابق علمی و اجرایی و مدیریتی دکتر عباس مصلّی نژاد است.

این خیر نیک‌اندیش در ادامه فعالیت‌های عام‌المنفعه خود اقدام به احداث یک باب کتابخانه عمومی در شهرک گلشهر کاظمیه زنجان کرده است. با افتتاح و راه‌اندازی این کتابخانه، تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به 92 باب می‌رسد.

کد خبر : ۴۱۰۷۸۳