خبرگزاری کار ایران

سال گذشته صورت گرفت؛

مشارکت 800 روستا در طرح کشوری دوستدار کتاب

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۳۸۵

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال گذشته افزون بر 800 روستا در طرح کشوری روستای دوستدار کتاب شرکت کردند، گفت: تقویت این طرح از اولویت های وزارت ارشاد در حوزه برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی است.

به گزارش ایلنا، سیدعلی اصغر سیدآبادی درنشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی استان یزد معرفی پایتخت کتاب، اجرای طرح روستاهای دوستدار کتاب و برگزاری جشنواره تجلیل از مروجان کتاب را از برنامه های در دست اجرای این وزارتخانه برای توسعه فرهنگ عمومی و ارتقای فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد.

وی تقویت ظرفیت های فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از اهداف طرح پایتخت کتاب عنوان کرد و افزود: دخالت نهادهای دولتی در برنامه ریزی ترویج فرهنگ کتابخوانی ضروری است.

سیدآبادی مشارکت در نظام تصمیم گیری در حوزه کتاب را متوجه همه نهادهای اجرایی و نظارتی کشور دانست و اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدد راه اندازی رسمی باشگاه های کتابخوانی است؛ البته در برهه کنونی باشگاه کتابخوان به طور غیررسمی در 15 شهر کشور فعال است.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبیین جذابیت سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد فرهنگی افزود: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی جزو شاخص‌ترین نمادهای توسعه فرهنگی عمومی محسوب می شود.

سیدآبادی ادامه داد: کتاب به دلیل گستردگی حوزه مخاطبان و آموزش های مختلف، نقش مهمی در توسعه دانش، بهداشت اجتماعی وفرهنگی دارد و ترویج فرهنگ کتابخوانی، از راهکارهای موثر در تقویت یادگیری افراد است.

وی با بیان اینکه فرهنگ محوری ترین عامل پایداری شهرهاست، گفت: بیشترین گردش مالی کشورهای توسعه یافته در برهه کنونی مربوط به حوزه فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: ایجاد زمینه های جذب مشارکت عمومی نقش مهمی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد.

علی غیاثی ندوشن با تبیین ضرورت حمایت از طرح روستای دوستدار کتاب در استان یزد خاطر نشان کرد: سال گذشته 10 روستای دوستدار کتاب در استان یزد معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز