خبرگزاری کار ایران

با حضور در محل فرمانداری؛

کارگران پیمانکاری منطقه عملیاتی پارسیان خواستار پیگیری مطالبات حقوقی خود شدند

بیش از 60 نفر از کارگران واحدهای منطقه عملیاتی پارسیان با حضور در فرمانداری شهرستان لامرد خواستار پیگیری مطالبات حقوقی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، تعدادی از کارگران پیمانکاری(ارکان ثالث) واحدهای ترابری سبک و سنگین ، خدمات و پشتیبانی و حراست با حضور در سالن اجتماعات فرمانداری لامرد نشستی را با حضور فرماندار لامرد و مسئول دفتر نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی برگزار کردند.

کارگران ارکان ثالث منطقه عملیاتی پارسیان مدعی‌اند که در فیش حقوقی آنان باید آیتم های شرایط کاری شامل بدی آب و هوا ، حق مسافت ، حق ماموریت و... اضافه شود.

این کارگران پیمانکاری تابع قانون کار می‌گویند؛ مجموع این آیتم‌ها بیش از یک میلیون است که کارگران رسمی(تابع قوانین و مقررات استخدامی وزارت نفت) واحدهای منطقه عملیاتی پارسیان این آیتم های حقوقی را دریافت می‌کنند در حالیکه کارگران پیمانکاری با توجه به اینکه در یک کارگاه  و شرایط کاری قرار دارند از دریافت آن محروم هستند.

این کارگران در ساعات اولیه حضورشان در فرمانداری خواستار حضور رئیس منطقه عملیاتی پارسیان در این نشست بودند که وی در جمع کارگران حاضر نشد.

کارگران پیمانکاری واحدهای منطقه عملیاتی پارسیان مدعی هستند که تنها کارفرما یعنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و رئیس منطقه عملیاتی پارسیان به عنوان نماینده کارفرما می‌بایست مطالبات حقوقی آنان را پیگیری کند و این آیتم های حقوقی در دفترچه پیمان اضافه شود.

علینژاد مسئول کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری لامرد با حضور در جمع کارگران و ارائه گزارشی به فرماندار لامرد گفت: جلسه ای در فرمانداری برگزار شد که آیتم های مورد نظر کارگران مورد بحث قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مطمئن باشید فرمانداری مطالبات حقوقی کارگران را دنبال خواهد کرد، افزود: بحث جابه جایی دو نفر از رانندگان در واحد ترابری به کمپ ایثار مطرح بود و آن هم اگر بحث لج و لجبازی باشد، کار درستی نیست.

در ادامه عبدالله حسینی فرماندار لامرد قول پیگیری مطالبات کارگران در نشستی کارشناسی را داد و گفت: من را به عنوان نماینده خود بپذیرید و مطالبات شما کارگران را با برگزاری جلسه ای کارشناسی در روز سه شنبه با حضور نماینده کارگران و رئیس منطقه و کارشناسان بررسی خواهیم کرد و اگر نیاز باشد آن را تا شیراز و تهران هم پیگیری خواهم کرد و باز هم اگر به نتیجه نرسیدم و کارگران هم کمک کنند تا نتیجه دهد.

حسن حمیدی یکی از کارگران منطقه عملیاتی پارسیان با بیان اینکه طرح طبقه‌بندی مشاغل در این منطقه اجرا نمی شود، گفت: کارگران با شرایط سختی در ارتفاع 1200 متری در این منطقه مشغول بکار هستند و یکی از کارگران دچار زردی شده بود و پس از آزمایش و استراحت 10 روزه مشکل وی حل شد و پزشک علت زردی این کارگر را کار در ارتفاع عنوان کرد.

این کارگر عضو هیات تشخیص اداره کار شهرستان لامرد با تأکید براینکه کارگران پارسیان در شرایط سخت کاری قرار دارند، گفت: پیمان جدید واحد ترابری سنگین منطقه عملیاتی پارسیان در ماه های آینده منعقد می شود و بایستی این آیتم ها از سوی کارفرما در دفترچه پیمانکار لحاظ شود.

همچنین انصاری مسئول دفتر نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست خصوصی نماینده با رئیس منطقه عملیاتی پارسیان خبر داد و گفت: در نشست نماینده بسیاری از مباحث مهم با آقای‌موسوی رئیس منطقه مطرح‌ شد و استفاده از نیروهای‌بومی به عنوان رئیس واحدهای منطقه عملیاتی پارسیان یکی از خواسته های نماینده از آقای موسوی رئیس منطقه بود که ایشان قول دادند که از نیروهای بومی استفاده کنند.

در پایان نشست کارگران پیمانکاری منطقه عملیاتی پارسیان در فرمانداری لامرد مقرر شد که نشستی با حضور تعدادی از نمایندگان کارگری منطقه عملیاتی پارسیان ، فرماندار لامرد و رئیس منطقه عملیاتی پارسیان و تعدادی از کارشناسان برگزار شود و مطالبات کارگران در این نشست بررسی و پیگیری شود.

لازم بذکر است منطقه عملیاتی پارسیان دارای چهار میدان فعال عملیاتی شامل میادین تابناک، هما، شانول و وراوی بوده که در مجاورت شهرهای لامرد ، خنج و مُهر قرار گرفته اند. تعداد چاه‌های تولیدی این منطقه ۹۱ حلقه و ظرفیت تولید گاز این منطقه نیز حدود ۸۰ میلیون متر مکعب گاز در روز است.

کد خبر : ۴۱۰۰۰۰