خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده در کرج مطرح کرد:

لزوم واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام کشور به بخش‌خصوصی/ ایجاد 230 هزار فرصت‌شغلی در دولت‌یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۹۳۶

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به لزوم واگذاری طرح های نیمه تمام کشور به بخش خصوصی بر ضرورت اصلاح آیین نامه های واگذاری ها در راستای مشارکت هرچه بیشتر مردم در اقتصاد کشور و واسپاری امور به مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در البرز، محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه شورای اداری استان البرز با بیان اینکه 230 هزار فرصت شغلی در دولت یازدهم ایجاد شده، گفت: به مدد نظام بانکی و با تأکید رهبری و پیگیری فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی، 7 هزار و 500 واحد صنعتی کشور در حال احیا است.

وی با بیان اینکه حدود 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور در حال تکمیل و بزودی شاهد افتتاح 6 هزار طرح توسعه در سطح واحدهای تولیدی کشور خواهیم بود با مهم عنوان کردن سرعت بخشیدن در ارائه تسهیلات به واحدهای در حال احیا گفت: بانک‌ها در این زمینه لازم است همکاری‌ها و شتاب بیشتری به کار خود دهند.

وزیر صنعت با اشاره به واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش‌خصوصی با اشاره به ضرورت اصلاح آیین‌نامه‌های واگذاری‌ها به بخش‌خصوصی افزود: اعتبارات دولت محدود است و با توجه به این روند ضرورت دارد کارها به مردم واگذار شود.

نعمت‌زاده با بیان اینکه بخش صنعت، معدن و تجارت، 36 درصدتولید ناخالص ملی، بیش از ثلث اقتصاد ملی را شامل می‌شود با اشاره به روند مثبت سرمایه‌گذاری خارجی  در استان البرز بر ضرورت کاهش سهم نفت در سبد درآمدی کشور و دوری از اقتصاد نفتی تاکید کرد.

وی با اشاره به اجرای یکی از بزرگترین طرح‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری در البرز پس از برجام خاطرنشان کرد: اجرای طرح خطوط تولید فولاد با مشارکت کشور ایتالیا در البرز کلید خورده تا سال آینده تکمیل خواهد شد که این مهم را می‌توان از مهمترین و ملموس‌ترین ره‌آوردهای برجام در این استان قلمداد کرد.

نعمت‌زاده با اشاره به ضرورت هرچه فعال‌تر شدن واحدهای تولیدی و صنعتی کشور خاطرنشان کرد: فعال‌سازی 80 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور ارزش افزوده‌ای 20 درصدی و اشتغالی 40 درصدی برای اقتصاد کشور و بهبود سطح معیشت مردم می‌تواند به ارمغان بیاورد.

وی در پایان با اشاره به ویژگی‌های منحصر بفرد سرمایه‌گذاری در ایران گفت: ایران بهترین مسیر برای راه ابریشم هوایی است و دسترسی به راه‌های بین‌المللی از مهمترین مزیت‌های کشورمان بشمار می‌رود که لازم است از این موقعیت ویژه و استراتژیک بهره مند شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز