خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده خبر داد:

بزرگترین شهرک‌دارویی کشور منطقه‌ویژه اقتصادی می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر یک‌روزه به استان‌البرز از تبدیل شهرک‌دارویی برکت به منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز،  محمدرضا نعمت‌زاده با اعلام این خبر در جریان افتتاح خط آب رسانی، شهرک دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان ساوجبلاغ  گفت: این شهرک در حال حاضر به یک شهرک تخصصی و تحقیقاتی دارویی تبدیل شده که امید می‌رود این منطقه صنعتی دارویی تخصصی به پایگاه رشد توسعه صنایع دارویی و صنایع بنیادی در کشور و در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت‌های این شهرک در حال تکمیل است، افزود: بیش از 15 واحد صنعتی داخلی و خارجی در این شهرک قرار است مستقر شوند و سال‌آینده شاهد افتتاح و تولید دیگر واحدهای صنعتی تخصصی دارویی در این شهرک خاوهیم بود.

همچنین در این مراسم قائم‌مقام مدیرعامل شهرک‌دارویی برکت گفت: به منظور متمرکزسازی مراکز تحقیق و توسعه و کارخانه‌های دارویی پیشرفته در منطقه ساوجبلاغ این شهرک تاسیس شده است.

سبحان آهنی خاطرنشان کرد: این شرکت از طریق تعامل سازنده با موسسات دانش‌بنیان و دانشمندان جهان، بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های حوزه دارو و سلامت و با بکارگیری بیش از صدها نیروی متخصص و محقق، گام‌های موثری را در عرصه دارویی کشور برداشته و نقش مهمی را در درمان بیماران به ویژه بیماران صعب‌العلاج ایفا کرده و داروهای آنتی‌بیوتیک و ضدسرطانی را به مرحله تولید رسانده است.

وی با بیان اینکه این شهرک صنعتی دارویی در حال حاضر، با تولید 450 نوع دارو، 14 درصد داروهای کشور را تولید وبا 100 هزار سهام دار برای 3600 نفر اشتغال ایجاد کرده، افزود: این مجموعه با جذب سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی 800 میلیارد تومان چندین پروژه در دست اجرا دارد که 7هزار اشتغال در آن پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در ادامه این مراسم، میرزایی مشاور و نماینده منطقه صنعتی ری، از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ری در کیلومتر 35 بزرگراه تهران-قم به مساحت 1600 هکتار به عنوان تنها حوزه فعالیت اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری ری خبر داد.

گفتنی است، شهرک تخصصی دارویی برکت، در یک مجموعه 200 هکتاری، در کنار اتوبان تهران-قزوین در 65 کیلومتری تهران واقع شده که قرار است آب مورد نیاز این شهرک از یک حلقه چاه عمیق، انشعاب آب کمال‌شهر و قسمتی از خط انتقال آب سد طالقان با اعتبار 120 میلیارد ریال تامین شده است.

کد خبر : ۴۰۵۸۹۵