خبرگزاری کار ایران

مولاوردی مطرح کرد:

برجام سایه تهدید و تحریم را از کشور برداشت

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور گفت: برجام سایه تهدید وتحریم را از کشور برداشت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از میاندوآب، شهیندخت مولاوردی در جلسه شورای اداری شهرستان میاندوآب که امروز برگزار شد، افزود: برجام سایه تهدید و تحریم را از کشور برداشت و زنجیره تحریم ها را پاره کرد و در کنار آن طرح تحول سلامت از شاخص‌ترین طرح های دولت بود که اجرا شد.

 مولاوردی با بیان اینکه ما کشور را در شرایط تحریم تحویل گرفتیم، اظهار کرد: این شرایط هنوز کاملا برطرف نشده است ولی شرایط نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و ترمیم یافته است.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهور افزود: برجام سایه تهدید و تحریم را از کشور برداشت و زنجیره تحریم ها را پاره کرد و در کنار آن طرح تحول سلامت از شاخص ترین طرح ما بود که اجرا شد.

وی به دیدار اخیر هیات دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبرمعظم انقلاب در این دیدار هفت اولویت برای دولت تعیین کردند که دولت نیز کم و بیش به آنها ورود پیدا کرده و اقداماتی را انجام داده است.

مولاوردی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: دولت در کنار سیاست‌های فرهنگی، اقتصاد مقاومتی را مد نظر خود  قرارداده که امیدواریم این سیاست‌ها به شکلی تعیین شود که برای اقتصاد بیمار و تک محصولی ایران نسخه شفابخشی شود.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور و با بیان اینکه فضای برجام، زمینه را برای‌تحقق این وعده‌ها فراهم کرده است، اظهار کرد: ثبات اقتصادی در کنار کنترل تورم و رشد اقتصادی نوید خوبی برای عبور از رکود است.

مولاوردی افزود: دولت تدبیر وامید در شرایطی دولت را تحویل گرفت که وضعیت خوبی در کشور حاکم نبود و وضعیت اقتصادی و بحران‌های اقتصادی و خبرهای نگران کننده موجب آشفتگی کشور شده بود .

وی با بیان اینکه باید سرمایه خارجی را جذب کنیم، افزود: برون گرا بودن اقتصاد به معنای فرش قرمز پهن کردن دولت برای کالای خارجی نیست بلکه در اقتصاد نیز به دنبال بازی برد- برد هستیم و می‌خواهیم دانش فنی و تکنولوژی را وارد کشور کنیم.

مولاوردی روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی را نگران کننده عنوان کرد و گفت: در این زمینه حساسیت‌های لازم در مورد آسیب‌هایی که کیان خانواده را تهدید می‌کند، ایجاد شده و با تقویت شورای اجتماعی کشور و تفکیک وظایفی که انجام شده، در این زمینه اقدام و عمل می کنیم.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهور تصریح کرد: بیش از 70 درصد دانشگاه‌های ما در اختیار دانشجویان دختر است ولی برنامه ای برای بکارگیری از این سرمایه عظیم دانشگاهی وجود ندارد و باید این انتظار را مدیریت کرد.

وی با بیان کشور 2 میلیون و 500 هزار نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی و آسیب ها و تهدیدات پیش رو، به راهکارهایی برای توانمندی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و دختران تحصیل کرده می‌اندیشیم که این به معنای استخدام دولتی و شغل تمام وقت نیست.

مولاوردی با اشاره به اینکه بخش غیررسمی اقتصاد به سمت زنانه شدن پیش می رود، افزود: این زمینه استثمار زنان را با توجه به اینکه نیروی کار ارزان هستند، فراهم می‌کند و ما می‌خواهیم زنان را به سمت کارآفرینی و تولید پیش ببریم.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به دنبال تعادل جنسیتی در جامعه است، گفت: زنان شاغل باید بتوانند به اختیاراتی دسترسی داشته باشند که در عین شاغل بودن، مادر خوبی هم باشند.

کد خبر : ۴۰۵۷۱۳