خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

ضعف مدیریتی دلیل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه است/دریاچه‌خزر به بلای دریاچه ارومیه گرفتارمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۱۳۱

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی مهمترین دلیل خشک شدن دریاچه ارومیه را ضعف در مدیریت اجرایی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، محمدعلی شاعری در گفت و گوی تلویزیونی برنامه " زنده باد زندگی" شبکه دوم سیما گفت: در ارومیه  کشاورزی را به واسطه دریاچه ارومیه رونق دادند اما خود دریاچه خشک شد.

وی با اظهار تاسف از خشک شدن دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: ضعف مدیریتی مهمترین دلیل خشک شدن این دریاچه بود و البته درباره دریاچه خزر هم همین اتفاق در حال رخ دادن است.

نماینده بهشر ، نکا و گلشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با روند موجود، سرانجام دریاچه خزر همانند دریاچه ارومیه می شود.

شاعری در بخش دیگری از این گفت و گو از نبود کمیسیون حفاظت محیط زیست در مجلس شورای اسلامی اظهار نگرانی کرد.

وی گفت: متاسفانه در هیچکدام از مجالس شورای اسلامی کمیسیون حفاظت محیط زیست بر اساس اهمیت آن تشکیل نشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از اضافه شدن نام " محیط زیست " در کنار این کمیسیون در آینده نزدیک در مجلس شورای اسلامی خبرداد.

شاعری افزود: قصد داریم نام " محیط زیست " را به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اضافه کنیم و درتلاشیم بزودی این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه از کاهش چهارمیلیون هکتاری جنگل در 50 سال گذشته خبرداد و تصریح کرد: سطح هکتاری جنگل های کشور در سال 41 حدود 18 میلیون هکتار بوده اما اکنون به 14 میلیون هکتار رسیده است.

نماینده بهشر ، نکا و گلشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با روندی که در حوزه تخریب جنگل‌ها شاهد هستیم به نظر می رسد روزی برسد که اصلا جنگل نداشته باشیم.

شاعری، تغییر کاربری، تصرفات غیرقانونی و آتش‌سوزی‌ها را از مهمترین دلایل تخریب جنگل‌ها در کشور برشمرد.

وی به آتش سوزی ها در جنگل‌های کشور اشاره و از نبود امکانات لازم برای خاموشی آتش‌ها در جنگل‌ها اظهار نگرانی کرد.

رئیس‌کمیسیون کشاورزی،آب و منابع‌طبیعی‌مجلس شورای‌اسلامی گفت: متاسفانه در اغلب آتش‌سوزی‌ها شاهد خاموش‌کردن آتش با شاخ و برگ های خود درختان جنگلی هستیم که در مجلس در تلاشیم برنامه‌ ویژه ای برای بحث بالگردها و امکانات موردنیاز برای خاموش حریق ها تدوین کنیم.

شاعری در بخشی دیگر از این گفت و گو به شهادت محیط‌بانان و قرق بانان در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: همواره شاهد به شهادت رسیدن محیط‌بانان و قره‌بانان در مناطق مختلف کشور هستیم که کمیسیون کشاورزی در حال تدوین برنامه ای برای حمایت از این عزیزان است.

وی ادامه داد: در برخی حوزه‌ها شاهد کاهش آمار خسارتی به جنگل ها و اراضی منابع طبیعی هستیم اما نباید اجازه تخریب جنگل ها بیش از این داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز