خبرگزاری کار ایران

از سوی بنیاد برکت انجام می‌گیرد؛

احداث 29 مدرسه و 24 مسجد در کهگیلویه و بویراحمد

بنیاد برکت به منظور محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌تر توسعه‌‌یافته‌ استان کهگیلویه و بویراحمد در این مناطق 29 مدرسه و 24 باب مسجد احداث کرده یا در دست اجرا دارد.

به گزارش‌ایلنا، مدیرکل‌نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس‌کهگیلویه و بویراحمد درباره اقدامات بنیاد برکت در این استان اظهار داشت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برنامه‌ ساخت 29 مدرسه با 177 کلاس درس و 24 باب مسجد در این استان را در دست اقدام دارد. از این تعداد، بنیاد برکت تاکنون 15 مدرسه و 7 مسجد را افتتاح و به بهره‌برداری رسانده است. این در حالی است که در آستانه‌ سال تحصیلی جدید نیز شاهد افتتاح چند مدرسه‌ دیگر در این استان خواهیم بود.

جهان محرابی عنوان کرد: بنیاد برکت فعالیت‌های توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را از سال 89  در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز کرده و در این مدت دو بخش احداث مدرسه و ساخت مسجد پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به این‌که اقدامات بنیاد برکت به منظور محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌تر توسعه یافته انجام می‌شود، افزود: از سال 89 تاکنون بنیاد برکت برای ساخت مدارس برکت در استان اعتباری بالغ بر 146 میلیارد و 422 میلیون ریال و برای ساخت مساجد برکت در کهگیلویه و بویراحمد نیز مبلغ 27 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه کرده است.

به گفته‌ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد به زودی شاهد افتتاح تعدادی دیگر از مساجد برکت در حال ساخت در استان خواهیم بود.

محرابی در پایان تأکید کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان‌حضرت امام(ره) برای رفع محرومیت از مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های گذشته اقدامات بسیاری در حوزه‌های مختلف توانمندسازی اقتصادی، ساخت مدرسه و مراکز فرهنگی و مذهبی، امور زیربنایی و عام‌المنفعه داشته است که همچنان ادامه دارد.

کد خبر : ۴۰۴۷۸۲