خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت در عسلویه مطرح کرد:

فراتر از تعهدات ستاد اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنیم/باید برای تولید 50 میلیارد دلاری از پتروشیمی تلاش کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۵۹۶

وزیر نفت در عسلویه گفت: این وزارتخانه در ستاد اقتصاد مقاومتی تعهداتی داده است که می‌توانیم حتی بیش از آنها را انجام دهیم.

به‌ گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، بیژن نامدار زنگنه دیشب پس از بازدید از چند مجتمع پتروشیمی پارس جنوبی در عسلویه‌ استان بوشهر در جمع مدیران عامل و مهندسان مجتمع‌ ها و شرکت‌های پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی گفت: امیدواریم پتروشیمی مرجان وارد مدار شود و عرضه‌ اتان و متان پتروشیمی بوشهر نیز تا پیش از پایان این دولت صورت بگیرد.

وی افزود: اکنون فازهای در مدار پارس جنوبی باید در سال یک‌ونیم میلیون تن اتان تحویل دهند که نمی‌دهند و همه باید کمک کنیم واحدهای تولید اتان ظرفیت تولید را بالا ببرند.

زنگنه ادامه داد: حیات صنعت پتروشیمی بر اتان است که با تغییراتی که در مدیران شده و جریانی که به‌راه افتاده است من به آینده‌ پتروشیمی امیدوارم و برای تولید سالانه 50 میلیارد دلار از بخش پتروشیمی باید بیشتر تلاش شود.

وی گفت: برخی از واحدهای ما هستند که اگر تولید خود را افزایش دهند کمک خوبی برای پتروشیمی‌ها می شود.

وزیر نفت همچنین به مدیران عامل صنایع پتروشیمی توصیه کرد، بر مسئله ایمنی در پتروشیمی‌ها تاکید داشته باشند چرا که عامل بروز حوادث بیشتر انسانی است .

زنگنه گفت: لازم است من بر مسئله اچ اس ای تاکید کنم زیرا این همه زحمت برای ساخت و راه اندازی یک مجتمع و شرکت پتروشیمی کشیده می شود که با یک حادثه از بین می‌رود، عامل بیشتر این حوادث که اخیرا زیاد رخ می‌دهد، انسانی است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی، آموزش و سامانه‌ها بسیار مهم است و باید به همه‌  جوانب کارکرد یک مجتمع توجه جدی شود، افزود: ترکیب نیروی انسانی و آموزش آنها باید وجود داشته باشد زیرا یک حادثه به حیثیت کشور و تولید و سرمایه‌  ملی آسیب می‌زند.

وزیر نفت گفت: در دوره‌  اجرا، طراحی و ساخت و خرید و نصب تجهیزات باید مراعات کنیم که فردا روز گرفتار نشویم .

زنگه تصریح کرد: از بیمه‌ها خواسته‌ام که در بیمه‌کردن واحدها سخت‌گیری کنند و استانداردهای درجه یک را در نظر بگیرند .

وی گفت: این واحدهای در دست ساخت که برای کشور یک فرصت هستند، می‌توانند تهدید هم بشوند.

مرضیه شاهدانی مدیرعامل صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت نیز گفت: در پتروشیمی‌ها به ‌ویژه ماهشهر و عسلویه باید با همکاری در بخش‌های مختلف تجهیزات مورد نیاز را خودمان پشتیبانی کنیم و در شرایط بحران همه مسائل را پوشش دهند.

وزیر نفت دیروز از مجتمع های پتروشیمی در دست اجرا در منطقه عسلویه بازدید کرد.

بیژن نامدار زنگنه از مجتمع های پتروشیمی پردیس، کاویان، مروارید، مرجان و پازارگاد دیدن کرد و در روند اجرای این طرح ها قرار گرفت.

وی همچنین فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی در کنگان را هم مورد بازدید قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز