خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهور در سمنان مطرح کرد:

پیگیری افزایش سهم ایران از میدان گاز پارس‌جنوبی/ کسری بودجه در پرداخت مطالبات گندم‌کاران

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۵۳۴

معاون اول رئیس جمهور گفت: برنامه توسعه میدان‌های پارس جنوبی با هدف برابری میزان برداشت ایران از گاز این میادین با قطر پیگیری می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان سمنان گفت : 10 سال پیش میزان برداشت گاز ایران و قطر از میادین پارس جنوبی برابر بود ولی هم اکنون برداشت ایران 250 میلیون مترمکعب و برداشت قطر 600 میلیون مترمکعب از این میدان مشترک است.

اسحاق جهانگیری افزود: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تلاش و برنامه کشور بر توسعه میدان‌های پارس جنوبی متمرکز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال یا اوایل سال آینده میزان برداشت ایران با میزان برداشت قطر برابر شود.

جهانگیری به بهبود برخی شاخص‌های اقتصادی کشور در پنج ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت : رسیدن رشد اقتصادی به چهار و 4 دهم درصد، رشد 21 درصدی صادرات ، افزایش 37 درصدی پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی، افزایش خرید گندم از دو و 2 دهم میلیون تن به 11 میلیون تن ، کاهش واردات گندم از شش و 7دهم میلیون تن به صفر و وجود ذخیره 14 میلیون تنی گندم برخی از نتایج دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم است.

جهانگیری با بیان اینکه با تصویب هیات دولت ،  10 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه جدید به فروش می‌رسد گفت : 3 هزار میلیارد تومان از این اسناد برای پرداخت مطالبات گندمکاران اختصاص خواهد یافت و امیدواریم تا پایان شهریور بخش زیادی از مطالبات گندمکاران پرداخت شود .

کسری بودجه در پرداخت مطالبات گندم‌کاران

معاون اول رئیس جمهور علت تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران را افزایش تولید گندم و پیش بینی نشدن ارقام این میزان برداشت در قانون بودجه امسال عنوان کرد و گفت : در مجموع حدود 4 هزار میلیارد تومان درتامین مطالبات گندمکاران کسری بودجه داریم .

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: دولت با حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در راه خدمت به مردم و توسعه همه جانبه کشور گام برمی دارد و اجرای سیاست‌های اقتصادی را تنها راه رونق تولید و کسب و کار می داند .

درآمد نفتی؛ چالش اقتصادی

جهانگیری گفت: اتکا به درآمدهای نفتی بزرگترین چالش اقتصادی کشور است و با بکارگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ، پارسال با درآمدی معادل 34 میلیارد دلار از محل فروش نفت، شوک بزرگ نفتی را پشت سر گذاشتیم و تنها کشور منطقه بودیم که اقتصاد مان دچار نوسان نشد.

معاون اول رئیس جمهور قاطعیت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را مطالبه مهم رهبری و مردم از دولت عنوان و خاطرنشان کرد: دولت با قاطعیت اجرای این سیاست‌ها را پیگیری کرده و انتظار دارد تمام قوا و دستگاه ها با دولت همراه شوند .

وی استان سمنان استانی ممتاز با موقعیت‍‌های اجتماعی، اقتصادی ،جغرافیایی و سیاسی دانست و گفت : با توجه به محدودیت جدی منابع آب دراستان سمنان ،تامین منابع آب نیاز مند راهکاری اساسی و مطالعات دقیق است .

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن وتجارت هم در این جلسه گفت : فضای پس از برجام بزرگترین فرصت برای فعالان اقتصادی است تا با نگاه به درون و تعامل با دنیا در فضایی مطلوب کسب و کار کنند.

مدیر عامل بانک ملی هم در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان از اختصاص چهار هزار و 500 میلیارد ریال منابع این بانک برای رونق کسب و کار در کشور خبر داد.

حسین زاده گفت : پس از اجرایی شدن برجام ، شعب بانک ملی درخارج کشور تاکنون با 22 بانک متوسط رو به بالا قرارداد کارگزاری منعقد و با 86 بانک دیگر نیز درحال انعقاد قرارداد هستند .

حسین زاده با بیان اینکه همه شرایط برای انجام تعهدات صادرکنندگان در تمام نقاط دنیا فراهم شده است گفت : پس از اجرایی شدن برجام تاکنون 17 هزار پیام سوییفتی مبادله و یک هزار اعتبار اسنادی صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز