خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی در یاسوج:

قیمت یک شغل در صنعت‌نفت 12 میلیارد تومان است/ گردشگری و ICT اولویت دولت در کهگیلویه و بویراحمد

وزیر کار، قیمت هر فرصت شغلی در صنعت‌نفت در ایران را 12 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهارداشت: در یک پروژه 12 هزار میلیاردی تنها هزار و 200 شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، علی ربیعی در برنامه نگاه روز شبکه‌محلی دنا گفت: به رهبری انقلاب هم چنین چیزی را عرض کردم و این برای ما خوب نیست برای یک فرصت شغلی در صنعت‌نفت 12 میلیارد تومان هزینه شود.

وی با انتقاد از سیاست‌های غلط گذشته در پرداخت تسهیلات برای اشتغال اظهارداشت: در گذشته وام‌ها را می‌دادند و به حال خود رها می‌کردند.

وزیر کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی گفت: ما به فکر زنجیره کردن این تسهیلات هستیم. بدون‌شک وام‌ها باید به بهترین نحو برای ایجاد شغل پرداخت شود.

ربیعی در بخشی از سخنان خود به اولویت‌های اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و تصریح کرد: گردشگری و ICT مهمترین برنامه‌های ما برای ایجاد اشتغال در این استان است.

وی افزود: ما نمی‌گوییم معجزه می‌کنیم اما می‌توانیم نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد را بین سه تا چهار درصد کاهش دهیم و این مستلزم برنامه‌ریزی است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تشریح برخی برنامه‌های دیگر مورد نظر وزارت‌خانه متبوع خود برای کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: براساس آخرین بررسی‌ها، گردشگری از هتل پنج ستاره به سمت سکونت در محلات در حال تغییر است.

ربیعی گفت: گردشگران دوست دارند تجربه جدیدی در محلات کسب کنند و ما می‌توانیم پنج مجتمع در این ارتباط در کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اولین بحث در باب ایجاد اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد بحث توریسم و گردشگری در این استان است، خاطرنشان کرد: ترکیب طبیعت و آب در این استان یک مزیت برتر است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: محورهای اصلی ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون هشت میلیون مسافر را تجربه می‌کند و زیرساخت‌های آن برای ایجاد اشتغال نسبتا مناسب است.

ربیعی ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در مجتمع‌های بسته‌بندی و حمل و نقل را از دیگر بحث‌های مورد نظر خود با هدف اشتغال‌زایی‌های جدید ذکر کرد.

وی گفت: 320 میلیارد ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید با وام‌های چهار درصد در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری خواهیم کرد و به مردم قول می‌دهیم اگر ظرفیت‌ها در این ارتباط ایجاد شود این مبلغ را افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به نمایندگی از دولت برای افتتاح و کلنگ‌زنی برخی پروژه‌ها به مناسبت هفته دولت همراه برخی از معاونان سازمان‌های زیرمجموعه وزارتخانه به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

کد خبر : ۴۰۴۲۵۷