خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

98 درصد آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های جنگلی کهگیلویه و بویراحمد عمدی است

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۲۱۱

مدیرکل حفاظت‌محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، 98 درصد آتش‌سوزی‌های اراضی جنگلی و مرتعی این استان را عمدی خواند و اظهارداشت: یقین داریم که 98 درصد آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع این استان عمدی است.

سید اسدالله هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا از یاسوج گفت: تصرف اراضی ملی و نابودکردن جنگل‌ها براساس غرض‌های حقیقی و حقوقی مهمترین اهداف آتش‌سوزی‌های عمدی است و متاسفانه شاهد روند نگران کننده ای در این ارتباط هستیم.

وی تعداد آتش سوزی های صورت گرفته در حوزه جنگلی و مرتعی کهگیلویه و بویراحمد در سالجاری را حدود 15 مورد عنوان و اظهارداشت: حدود 150 هکتار از این اراضی که در مناطق حفاظت شده قرار دارند طعمه حریق شده اند.

هاشمی گفت: البته برخی اوقات معتادان هم عامل آتش‌سوزی‌ها هستند اما آتش سوزی از سوی معتادان آمار چشمگیری نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمدافزود:‌ اگرچه مشارکت مردمی برای خاموش کردن آتش‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده و سبب کاهش آمار تلفات و خسارات بر پیکر اراضی جنگلی و مرتعی در این استان گردیده اما امکانات کنونی جوابگوی کاهش مطلوب تر خسارات وارده نیست.

هاشمی با تقدیر از مشارکت گسترده مردمی و برخی نهادها در ارتباط با خاموشی آتش‌ها در اراضی جنگلی و مرتعی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که باید امکانات مرتبط را به دهیاران و شوراهای روستاها واگذار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز