خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

بسته اشتغال استان بوشهر تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۱۸۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته اشتغال استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌هایی غیر از نفت، گاز و پتروشیمی تدوین خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در پایان سفر خود به استان بوشهر، افزود: این بسته با نظر استاندار بوشهر تهیه و در شورای عالی اشتغال مطرح می‌شود.

ربیعی در گفت وگوی با خبرگزاری صداوسیما افزود: علاوه بر توانمندی‌های خوب در زمینه‌های صنایع سنتی استان مانند صیادی و صنایع دستی ، ظرفیت‌های مناسبی نیز در حوزه گردشگری و حتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان بوشهر وجود دارد که در این بسته اشتغال به آنها توجه خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش برای آموزش جویندگان کار استان بوشهر در مراکز فنی و حرفه‌ای گفت: با صنایع فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی استان تفاهمنامه امضا کرده ایم که نیروهای بومی ماهر در این صنایع مشغول به کار شوند و از یک سو سازمان آموزش فنی و حرفه ای مکلف شده نیروهای جوان را آموزش دهد و از سوی دیگر شرکت‌ها موظف شده‌اند که اولویت استخدام‌شان را به نیروهای آموزش دیده در مراکز فنی و حرفه ای اختصاص دهند.

ربیعی افزود: در گام نخست اجرای این برنامه، برای آموزش و استخدام 60 نیروی بومی استان بوشهر با اولویت نیروهای شهرستان عسلویه در یکی از مجتمع‌های پتروشیمی این شهرستان اقدام‌ شد.

ربیعی‌همچنین به وجود 13 هزار کودک و نوجوان بازمانده از تحصیل در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: علت مدرسه نرفتن این افراد فرهنگی است تا اقتصادی و امیدواریم با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش تعداد بازماندگان از تحصیل در استان بوشهر کاهش یابد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان این که در سفرش به استان بوشهر هشت طرح درمانی در حوزه تامین اجتماعی پیگیری شده این روند را در میان استان‌های دیگر کم نظیر خواند و این طرح‌ها را شامل راه اندازی بخش نوزادان و زنان و زایمان و ایجاد سی تی اسکن در بیمارستان عسلویه، افزایش 25 تخت به بیمارستان بوشهر، ارائه خدمات عمومی در بیمارستان برازجان و ایجاد درمانگاه تخصصی در این شهر، شبانه روزی شدن درمانگاه گناوه و اقدام برای تامین نیرو و تجهیزات این درمانگاه و بررسی ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در جم، دیر و خارگ عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز