خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت در یاسوج به ایلنا خبرداد:‌

محاسبه نرخ صفر مالیات 13 ساله برای کارخانجات صنعتی مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۳۰۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت از محاسبه نرخ صفر مالیات 13 ساله برای کارخانجات و شرکت های مناطق محروم در شهرک های صنعتی خبرداد.

محمدرضا نعمت‌زاده درحاشیه بازدید از کارخانه قند یاسوج به ایلنا گفت: شرکت‌ها و کارخانجاتی که در مناطق کمتر توسعه‌یافته به فعالیت مشغول باشند، 10 سال مالیات با نرخ صفر محاسبه می‌شود و اگر این کارخانجات و شرکت ها در شهرک های صنعتی استان ها باشند این زمان 13 سال است.

وی افزود: پول‌هایی که از صندوق توسعه ملی به سرمایه‌گذاران داده می‌شود با نرخ کمتر از چهار درصد محاسبه می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای حمایت از تولید و صنعت دارد، اظهار داشت: اگر پایه‌های صنعتی کشور تقویت شود مشکل رکود وبیکاری ریشه‌کن می‌شود.

نعمت زاده گفت:‌ اعتبارات ویژه دولتی برای حمایت از سرمایه‌گذاران تخصیص می‌یابد.

وی از تمامی سرمایه‌گذاران برای حضور و سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد دعوت و تاکید کرد: تخصیص اعتبارات و حمایت ویژه برای حمایت از سرمایه‌گذاران از سوی دولت پیش بینی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ کارخانه قند یاسوج با قدمت 50 ساله به عنوان نماد صنعت در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و باید برای بازسازی و نوسازی آن تلاش شود.

نعمت‌زاده افزود: رایزنی‌های لازم در مرکز در جهت‌تخصیص و مصالحه بدهی گذشته کارخانه قند یاسوج انجام شده و امیدوارم عملیات بازسازی و نوسازی این کارخانه در کمترین زمان ممکن توسط مالک جدید انجام شود.

وی با بیان اینکه مالک جدید این کارخانه برای بازسازی و نوسازی آن باید از سوی‌تمامی مسئولان حمایت شود ، افزود: فاز اول کارخانه قند یاسوج با تولید شکر خام بزودی و فاز دوم چغندری کارخانه نیز سال آینده راه‌اندازی می‌شود و ما در زمینه تامین شکر خام نیز همکاری می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: فعالیت کارخانه‌ قند یاسوج می‌تواند در رونق بخش‌کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز موثر و مفید باشد البته استمرار فعالیت کارخانه منوط به فعالیت بخش کشاورزی استان در تامین چغندر مورد نیاز آن است.

نعمت زاده گفت: فعال شدن این کارخانه می تواند تحرکی جدی در بخش صنعت استان به وجود آورد و لازم است که بخش کشاورزی نیز در تامین مواد اولیه این کارخانه را همراهی کند.

وی با تاکید بر اینکه مالک جدید کارخانه قند یاسوج برای بازسازی و نوسازی آن از سوی این وزارتخانه حمایت همه جانبه خواهد شد، گفت: فاز نخست کارخانه قند یاسوج با تولید شکر خام به‌زودی به چرخه تولید باز می گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز