خبرگزاری کار ایران

سرپرست امور شعب بانک قرض‌الحسنه رسالت گیلان خبر داد:

پرداخت وام 20 میلیونی با سود 2 درصد/ مبنای پرداخت تسهیلات گردش‌ مالی در بانک است

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۱۸۳

محمد حسین احمدی گفت: بانک قرض‌الحسنه رسالت توانسته تاکنون 4 میلیون سپرده‌گذار در سطح کشور و صد هزار مشتری در سطح گیلان جذب کند.

 به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسین احمدی در جمع خبرنگاران گیلانی گفت: رسانه‌ها در حوزه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور نقش موثری دارند.

وی با اشاره به نقش مهم قرض‌الحسنه در دستورات دینی گفت: قرض‌الحسنه معامله‌ای است که با خداوند انجام شده و این معامله در برابر ربا قرار دارد.

احمدی تصریح کرد: قرض‌الحسنه می‌تواند راهگشای خوبی برای اقتصاد جوامع بشری باشد.

وی با بیان اینکه به موضوع قرض‌الحسنه در کشور کم پرداخته شده، افزود: سال 76 صندوق قرض‌الحسنه رسالت ایجاد شده و از سال 91 به صورت رسمی به عنوان اولین بانک‌خصوصی قرض‌الحسنه کشور از بانک‌مرکزی مجوز دریافت کرده و به شبکه شتاب متصل شد.

سرپرست امور شعب بانک قرض‌الحسنه رسالت گیلان بیان داشت: این بانک توانسته تاکنون 4 میلیون سپرده‌گذار در سطح کشور و صد هزار مشتری در سطح گیلان جذب کند.

وی با بیان اینکه عملکرد این بانک قرض‌الحسنه توانسته در حوزه اقتصاد مقاومتی مشکلاتی زیادی از مردم مرتفع کند، تصریح کرد: از سال 91 تاکنون 110 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 2 درصد سالیانه به مردم گیلان پرداخت شده است.

احمدی بیان داشت: پرداخت تسهیلات با سود 2 درصد که در هیچ بانکی وجود ندارد، توانسته نقش موثری در حوزه کارآفرینی خرد ایفا نماید.

وی افزود: این بانک تمامی تجهیزات بانک‌های روز کشور را داشته و خدمات نوینی از قبیل تسهیلات قرض الحسنه را آغاز کرده است.

احمدی افزود: سقف پرداخت تسهیلات این بانک بیست میلیون تومان  با کارمزد 2 درصد است.

وی با اشاره به نحوه دریافت تسهیلات از این بانک تصریح کرد: مشتریان گیلانی با انجام خدمات بانکی و افتتاح حساب در بانک قرض‌الحسنه رسالت در ازای مدت خدمات و گردش مالی یک میانگین و امتیاز دریافت می‌کنند که بر اساس آن امتیاز به آنان تسهیلات پرداخت می‌شود.

احمدی تصریح کرد: مدت باز پرداخت تسهیلات این بانک از10 تا 60 ماه است که زمان بازپرداخت وام بستگی به گردش مالی مشتریان دارد.

وی گفت: این بانک عضو شبکه شتاب بوده و همه خدمات بانکداری از قبیل دستگاه‌های خودپرداز و پذیرنده‌های فروشگاهی و موبایل بانک و خدمات بانکداری الکترونیکی را دارا است.

احمدی بیان داشت: بانک قرض‌الحسنه رسالت 3 شعبه در شهر رشت و یک شعبه در شهرستان‌های لاهیجان، صومعه سرا، تالش و بندر انزلی دارد.

وی بیان داشت: مدلی جدیدی به نام بانکداری اجتماعی در بانک‌رسالت ایجاد شده  که در غالب بانکداری الکترونیک و عدم مراجعه مشتریان به بانک است.

وی تصریح کرد: هر تشکل اجتماعی و کانونی در هر نقطه از گیلان با هر نوع فعالیتی می‌تواند یک نفر راهنما به این بانک معرفی کرده و تمامی فرم‌های افتتاح حساب و مراحل آن را انجام دهد و سپس یک ناظر از بانک به محل آن کانون و تشکل رفته و در همان مکان کارت‌های عضو شتاب و برگه‌های افتتاح حساب را به آنان تحویل نماید تا نیازی به حضور مشتریان به بانک وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه این روش به مدت دو ماه است که در استان گیلان اجرایی شده افزود: این بانک دنبال کسب سود نبوده و اندک درآمدی جهت رفع نیازهای روزمره و حقوق پرسنل دارد.

احمدی با اشاره به این موضوع که این بانک در سطح کشور 4 هزار نفر کارمند دارد، افزود: در شعبات بانک قرض‌الحسنه رسالت در گیلان60 نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان داشت: ضمانت تسهیلات اعطایی براساس دستورالعمل بانک‌مرکزی بوده اما مشتریانی که گردش مالی بالایی دارند می‌توانند از ضامن بازاری و بدون گواهی کسر اقساط استفاده کنند.

احمدی بیان داشت: خیرین و سرمایه‌داران و صاحبان مشاغل و کارخانجات می‌توانند سرمایه خود را در این بانک گذاشته و سپس کارکنان یا افراد نیازمند را معرفی نماید تا از گردش مالی آنان تسهیلات با کامزد 2 درصد دریافت کنند.

وی افزود: رسانه‌ها نقش موثری در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه داشته و جامعه نیز در شرایط کنونی به این مهم نیاز دارد.

احمدی با بیان اینکه این بانک در اعطای تسهیلات در سطح بانک‌های بزرگ و معتبر کشورهای پیشرفته دنیا عمل می‌کند، افزود: بانک‌های بزرگ دنیا تسهیلاتی که به مشتریان خود پرداخت می‌کنند با کامزد زیر دو درصد است.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های قرض‌الحسنه می‌توانند به اقشار متوسط و ضعیف جامعه کمک کنند، افزود: بانک‌ رسالت به صورت تخصصی در حوزه قرض‌الحسنه فعالیت دارد و این بانک تخصصی تحت نظارت بانک‌مرکزی در حال فعالیت است.

احمدی با بیان اینکه در کل کشور دو بانک قرض‌الحسنه وجود دارد، افزود: در بخش دولتی بانک‌مهر ایرانیان و در بخش‌خصوصی بانک قرض‌الحسنه رسالت به عنوان تنها بانک قرض‌الحسنه خصوصی کشور فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز