خبرگزاری کار ایران

سرپرست گردشگری استان سمنان:

ممنوعیت اعزام گردشگران به ترکیه همچنان ادامه دارد

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،استان سمنان از ممنوعیت ثبت‌نام و اعزام گردشگر به ترکیه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، مریم سلمانیان افزود: ثبت‌نام و اعزام گردشگر به ترکیه به دلیل رخداد حوادث و ناامنی در این کشور همچنان ممنوع است.

وی گفت: ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی و گردشگری به ترکیه همچنان پابرجاست و هیچ مصوبه‌ای برای لغو این تصمیم اعلام نشده است.

سلمانیان با تأکید بر اینکه دفاتر خدمات مسافرتی مجاز به برگزاری تور به مقصد کشور ترکیه نیستند، افزود: از مردم استان سمنان نیز درخواست می‌شود ضمن عدم مراجعه برای درخواست سفر به ترکیه، در صورت مشاهده پیام‌های تبلیغاتی برای اعزام تور به ترکیه، این تخلف را به معاونت گردشگری استان از طریق تماس با شماره 33300220 و یا ارسال پیامک به شماره 30006418 اعلام کنند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با توجه به اینکه شرایط ترکیه هنوز به حالت عادی برنگشته، ممنوعیت ثبت‌نام و اعزام تورهای گردشگری به مقصد ترکیه همچنان تا عادی شدن اوضاع به قوت خود باقی است.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌منظور امنیت و آسایش هم‌وطنان هرگونه اقدام برخلاف این سیاست ابلاغی از سوی دفاتر خدمات مسافرتی را تخلف محسوب کرده و برابر مقررات با آن‌ها برخورد می‌کند.

سلمانیان گفت: پس از کودتای نافرجام، دولت ترکیه سه ماه شرایط فوق‌العاده اعلام کرده و منطقی است که تا شرایط به حالت عادی بازگردانده نشود، سفر گروهی به این کشور برگزار نشود.

سفارت ایران در ترکیه روز 31 تیرماه امسال همزمان با اعلام وضعیت فوق‌العاده در این کشور با صدور اطلاعیه‌ای، به هم‌وطنان مقیم و مسافران توصیه کرد: به دلیل برقراری حالت فوق‌العاده در جمهوری ترکیه ضروری است ضمن توجه به اطلاعیه‌های مقامات امنیتی، مقررات خاص این روزها در نظر گرفته شود و به‌منظور آشنایی با مجموعه قوانین «حالت فوق‌العاده»، قبل از عزیمت به جمهوری ترکیه از طریق مراجع ذی‌صلاح کسب اطلاع کنند.

کد خبر : ۳۹۸۸۷۹