خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌نگاری خبرنگار ایلنا از بازدید خبرنگاران گچسارانی از خانه ملت؛

مطهری: من و تاجگردون شباهت‌های زیادی داریم

خبرنگاران شهرستان‌های گچساران و باشت به مناسبت روز خبرنگار و با دعوت تاجگردون نماینده این حوزه انتخابیه از خانه ملت بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، خبرنگاران شهرستان‌های گچساران و باشت که به دعوت "غلامرضا تاجگردون" به تهران آمده بودند همزمان با روز خبرنگار از مجلس شورای اسلامی بازدید کردند.

حدود ٣٠ خبرنگار گچسارانی پس از حضور در جایگاه تماشاچیان تصمیمات و سخنان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی را از نزدیک مشاهده کردند.

در زمان حضور خبرنگاران گچسارانی در جایگاه تماشاچیان " غلامرضا تاج گردون" نماینده گچساران و " محمد علی وکیلی" نماینده تهران در بین خبرنگاران حاضر شدند و روز خبرنگار را به حاضران در جایگاه تبریک گفتند.

خبرنگاران پس از حضور در صحن علنی به سالن جلسات هیات رئیسه مجلس رفتند و ساعتی مهمان " مسعود پزشکیان" و " علی مطهری" نواب رئیس مجلس شورای اسلامی بودند و در خلال این نشست سوالاتی از پزشکیان و مطهری شد.

از نکات حاشیه‌ای جلسه خبرنگاران گچسارانی با پزشکیان و مطهری می‌توان به سوال "غلامرضا تاجگردون" به عنوان صاحب امتیاز نشریه توازن از نواب رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

تاجگردون از مطهری و پزشکیان پرسید شما همواره دو چهره شاخص، عدالت خواه و مردمی بودید، با توجه به اینکه شماها بلندگوی عدالتخواهی هستید حضور شما در بالای مجلس با زمانی که در پایین بودید چه فرقی کرده است؟

پزشکیان در پاسخ به این سوال تاجگردون گفت: ما مقصریم چون خوب قانون را ننوشته‌ایم زیرا اگر قانون خوبی می‌نوشتیم می‌توانستیم بهتر نظارت کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم راه گذشته را برویم اشتباه کرده‌ایم پس باید در هر جایگاهی هستیم بتوانیم پاسخگوی نیاز جامعه باشیم.

وی اظهار داشت: من وقتی پایین بودم در برخی مسائل قوی‌تر بودم، مهم پاسخگویی به مطالبات مردم است.

پزشکیان گفت: باید نگاه خودمان را اصلاح کنیم و در این دوره مجلس راهی را نرویم که گذشتگان رفتند و از تکرار روزانه فاصله بگیریم.

علی مطهری نیز در پاسخ به سوال تاجگردون گفت: گاهی می‌گویند از زمانی که من عضو هیات رئیسه شدم محافظه کار شدم و فریاد عدالتخواهی نمی‌دهم در صورتی که اینگونه نیست.

وی افزود: فکر به انسان اصالت می دهد و قرار نیست با تغییر موقعیت فکر انسان نیز عوض شود.

وی با بیان اینکه هیچگاه پا روی اصولم نمی‌گذارم، اظهار داشت: گاها در موقع اداره مجلس باید ملاحظاتی داشته باشی ولی اگر تذکری بخواهم بدهم قطعا آن تذکر را مثل گذشته خواهم داد.

مطهری بیان داشت: من چه در جایگاه اداره مجلس و چه پایین به طور قطع از حقوق مردم دفاع خواهم کرد.

در ادامه این نشست مطهری از رابطه نزدیک خود با تاجگردون گفت و اظهار داشت: من و آقای تاجگردون شباهت‌های زیادی به هم داریم و چه در مجلس نهم و چه در مجلس فعلی در بسیاری از موضوعات با هم هماهنگ بودیم.

پزشکیان نیز با اشاره به تخصص تاجگردون بیان داشت: وی در راس کمیسیون برنامه و بودجه همواره کمک خوبی برای هیات رئیسه مجلس بوده است.

از دیگر حاشیه‌های این نشست ترکی صحبت کردن برخی از خبرنگاران گچسارانی با پزشکیان نماینده تبریز بود که تاجگردون به پزشکیان گفت: حدود ٣٠ درصد جمعیت گچساران ترک قشقایی هستند و در این دور ترک‌های گچساران علیرغم وجود یک کاندیدای ترک زبان رای بالایی به من دادند تا بیشترین آرا را پس از اقلیت‌های دینی در کشور کسب کنم.

پس از جلسه با مطهری و پزشکیان خبرنگاران به اتاق دکتر وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس رفتند و سپس برای صرف نهار به رستورانی رفتند که همه نمایندگان مجلس نیز در آن محل در حال صرف نهار بودند.

پیش از صرف نهار خبرنگاران گچسارانی در راهرو مجلس با وزیر اطلاعات مواجه شدند و وقتی تاجگردون به وزیر اطلاعات گفت که اینها خبرنگاران گچساران هستند ، "علوی " با خبرنگاران روبوسی کرد.

نمایندگان مجلس از تعداد زیاد خبرنگاران گچسارانی شوکه شده بودند و به تاجگردون می‌گفتند تیم قوی داری.

خبرنگاران پس از بازدید از کمیسیون‌های تخصصی مجلس به دیدار دکتر عارف در فراکسیون امید رفتند تا برنامه روز اول خود را با پرسش و پاسخ از رئیس فراکسیون امید به پایان برسانند.

خبرنگاران از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای آنها در روز اول رضایت کامل داشته و از " یاسر فرزین" که هماهنگی‌های لازم برای خبرنگاران را انجام داده بود نیر تشکر کردند.

کد خبر : ۳۹۸۴۶۴