خبرگزاری کار ایران

تجارتی که آبزیان هرمزگان را تهدید می‌کند؛

صید غیرمجاز 8 هزارتن انواع آبزی در آب‌های هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۷۳۱

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: در 4 ماه امسال 8 هزار تن انواع آبزی غیر مجاز در آب‌های هرمزگان صید شده است.

به گزارش ایلنا به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، پرویز محبی افزود: این میزان صید غیر مجاز با فعالیت بیش از 4 هزار فروند شناور غیر مجاز در نوار ساحلی هرمزگان صید شده است.

اکنون بیش از 3 هزار و 200 فروند شناور غیر مجاز در آب‌های هرمزگان مشغول صید هستند که پیش از این در زمینه قاچاق سوخت فعالیت می کردند .

وی گفت : پارسال 32 هزار تن آبزی به صورت صید غیر مجاز در آب‌های هرمزگان صید شد که 2 هزار تن بیشتر از مدت مشابه سال قبل از آن بود .

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به گسترش صید غیر مجاز در نوار ساحلی در تمام فصول سال گفت: سهولت دسترسی به ادوات غیرمجاز و تهیه شناورهای غیرمجاز و زمینه فروش آسان صیدهای غیرمجاز در بازار از عوامل گسترش صید غیرمجاز است.

محبی افزود: در 4 ماه امسال 66 نفر از صیادان غیرمجاز دستگیر و تحویل مرجع قانونی شدند

وی گفت: 38 تخته جل و بیش از 4 هزار طاقه تور غیرمجاز نیز در این مدت از متهمان کشف شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: یگان‌های حفاظت منابع شیلات به دلیل کمبود امکانات و نیروی انسانی توان کنترل همه شناورهای غیر مجاز را ندارد و از ارگان‌های دیگر مانند دریابانی در ماموریت های دریایی کمک گرفته می شود .

محبی افزود: ممنوعیت صید آبزیان، رهاسازی لارو میگو ، اجرای طرح‌های بازسازی ذخایر از جمله اقدامات در دست اجرا برای کاهش اثرات صید غیرمجاز در استان است .

هرمزگان با صید سالانه بیش از 180 هزارتن آبزی رتبه نخست صید در کشور را دارد .

وجود دو دریای خلیج فارس و عمان هرمزگان را به قطب صید میگو و ماهی در کشور تبدیل کرده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز