خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۹۶ میلیون دلاری کره جنوبی در هرمزگان

استاندار هرمزگان از سرمایه‌گذاران کره جنوبی در فاز اول به ارزش ۹۶ میلیون دلار با اولویت بخش معدن در استان هرمزگان خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، جاسم جادری پس از دیدار با هیئت سرمایه‌گذاری از کشور کره جنوبی اظهارداشت: در این نشست مقرر شد سرمایه‌گذاران کره جنوبی در چندین بخش در هرمزگان سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران کره ای علاقه‌مندی خود را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های معدن، پایانه‌های نفتی، نیروگاه خورشیدی، نیروگاه سیکل ترکیبی و احداث بندر در هرمزگان اعلام کردند و ما نیز آمادگی خود را برای همکاری با این سرمایه‌گذاران اعلام کردیم.

استاندار هرمزگان افزود: تفاهم نامه‌ای میان بخش خصوصی از استان هرمزگان و سرمایه‌گذاران کره جنوبی منعقد شد که براساس آن یک شرکت مشترک ایرانی کره‌ای در دو ماه آینده ثبت می‌شود تا امور مربوط به سرمایه‌گذاری کره‌جنوبی در هرمزگان را پیگیری کند.

جادری تصریح کرد: سرمایه‌گذاران کره جنوبی در فاز اول به ارزش 96 میلیون دلار با اولویت بخش معدن در استان هرمزگان سرمایه‌گذاری می‌کنند که تاییدیه‌های بانکی این میزان سرمایه‌گذاری را نیز در این نشست ارائه دادند.

وی تاکید کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها در راستای برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین حمایت از بخش خصوصی در استان هرمزگان انجام می‌شود.

کد خبر : ۳۹۳۶۶۸