خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین خبرداد:

افتتاح کارخانه معدن مس طارم در سفر هیات دولت به استان قزوین

استاندار قزوین از به بهره‌برداری رسیدن کارخانه معدن مس طارم در سفر هیات دولت به استان قزوین خبرداد.

به گزارش ایلنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی به همراه داود محمدی نماینده مردم شهرستان های قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از بخش‌های مختلف این واحد صنعتی و معدنی در حال ساخت اظهار داشت: کارخانه معدن مس طارم در سفر هیات دولت به استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد برای 400 نفر به شکل مستقیم و برای یک هزار و 500 نفر نیز به شکل غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا این طرح بزرگ صنعتی و معدنی در جریان سفر رئیس جمهوری و دولت مردان به استان مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

همتی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از امکانات و تجهیزات مربوط به این واحد بزرگ صنعتی و معدنی به وسیله متخصصان داخلی تهیه و تامین شده است که جای خوشحالی و افتخار دارد گفت: با بهره‌برداری از صنایع مس طارم سفلی این واحد پس از مس سرچشمه کرمان، دومین کارخانه بزرگ تولیدکننده مس کاتدی در کشور خواهد بود.

استاندار تصریح کرد: این واحد معدنی با تکیه بر دانش و توان مهندسین داخلی بومی‌سازی شده است که می‌تواند پایه‌های اقتصاد مقاومتی را در  بخش طارم به زمین برند و در سطح اقتصاد ملی نیز تاثیر خوبی به دنبال خواهد داشت.

تاکنون برای احداث واحد صنایع مس کاتدی طارم سفلی یک هزار و 160 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه صرف شده است؛ این واحد صنعتی و معدنی که ساخت آن دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است برای تکمیل شدن به نزدیک به 40 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.

استاندار قزوین پس از بازدید از این واحد صنعتی و معدنی بر حل موانع پیش روی آن برای بهره‌برداری سریع تاکید و در این رابطه دستورهای لازم را به مدیران دستگاه‌های مربوطه صادر کرد.

کد خبر : ۳۹۳۴۲۱