خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری کشور در رامسر:

غذاهای محلی باید در لیست رستوران‎ها و مراکز پذیرایی جای داده شود

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: تنوع غذاهای محلی ایران فرصت کم‌نظیری برای جذب گردشگران است.این غذاها را باید در لیست رستوران‌ها و مراکز پذیرایی جای داد تا زمینه دسترسی فراهم شود.

به گزارش ایلنا، مرتضوی رحمانی موحد در حاشیه بازدید از جشنواره "سفره ایرانی;فرهنگ گردشگری"در رامسر افزود:این جشنواره با هدف جریان‌سازی عمومی برای توجه به غذای ایرانی و محلی و ایجاد تغیرات در کیفیت و خدمات رستوران‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: تعدد و تنوع غذای محلی در جای جای ایران فرصت کم نظیری برای جذب گردشگران است.این غذاها را باید در منوی رستوران‌ها و مراکز پذیرایی جای داد تا زمینه دسترسی فراهم شود.

معاون گردشگری کشور به تنوع غذاهای شمالی  که رنگ و بوی طبیعت این خطه را دارد اشاره کرد و گفت: فرهنگ غذا در شمال بسیار غنی است.این داشته‌های خوراکی می‌تواند سهم درآمدی از صنعت گردشگری را برای مردمان شمالی افزایش بخشد.

وی اظهار کرد: گردشگری غذا به اقتصاد روستا, دامداری, طیور و شیلات و محصولات کشاورزی صنعت غذایی وابسته است و این بخش‌ها را نیز رونق می‌بخشد.

بنا بر این گزارش با توجه به نیاز احساس شده درباره احیای ظرفیت‌ها و معرفی آشپزی ایرانی با غذاهای بومی و سنتی و به‌کارگیری آن به‌عنوان امتیازی شاخص در توسعه صنعت گردشگری کشور، راه‌اندازی سلسله جشنواره‌های «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» متناسب با شرایط فرهنگی و اقلیمی 8 منطقه کشور در دستورکار قرار گرفت که نخستین نمونه آن در استان مازندران از30تیرماه تااول مرداد با حضور استان‌های گیلان ,قزوین,گلستان و مازندران در تله کابین رامسر در حال برگزاری است.

کد خبر : ۳۹۳۰۷۲