خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان‌صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی:

13میلیون و 700 هزار دلار کالا از خراسان‌شمالی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۸۱۳

رئیس‌سازمان‌صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: افزون بر 13 میلیون و 700 هزار دلار کالا در سه ماه نخست امسال از این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی این سازمان، یحیی نیکدل افزود: صادرات کالا در این مدت 118 هزار و 700 تن بوده است که از لحاظ وزنی 30 درصد و از لحاظ ارزشی 65.7 درصد کاهش دارد.

وی گفت: با وجود این، تاکنون 7 درصد از برنامه پیش‌بینی شده صادرات کالا برای سال 95 که 190 میلیون دلار بوده تحقق یافته است.

وی کالاهای صادرشده را محصولات پتروشیمی(اوره ، ملامین)، محصولات فولادی، محصولات پلاستیکی، محصولات ساختمانی(سیمان، اسکلت و قطعات آهنی و فولادی)، مواد غذایی(رب گوجه فرنگی، ران مرغ، ماکارونی، نمک)، محصولات کشاورزی(سیب زمینی، گیلاس، فرش، مصنوعات کاغذی و...) عنوان کرد.

رئیس سازمان‌صنعت، معدن‌وتجارت خراسان‌شمالی‌افزود:این میزان کالا به کشورهای عراق، تاجیکستان، آذربایجان، قطر، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، هند، بحرین، آلمان، کویت، پرتقال، اسپانیا و روسیه صادر شده است.

استان خراسان‌شمالی که از شمال با کشور ترکمنستان هم مرز است،350 واحد تولیدی و صنعتی با 13 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و 10 هزار کارگر فعال دارد.

این‌استان 925 هزار نفری در شمال‌شرق کشور همچنین دارای گمرگ، فرودگاه و چندین کارخانه بزرگ صنعتی نظیر مجتمع پتروشیمی، سیمان، کارخانه قند، طرح آلومینا و مجتمع های فولاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز